TV

Hej lav-det-selv bruger

Kan man se forskellige kanaler på på en pabol ledening med Canal digital vi man køre ledeningen fra pabolen ind i den ene box også og vidre til den anden o.s.v

hilsen

dlpet
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset hvad det er du har drukket, vil jeg anbefale dig aldrig at gøre det igen
Skrevet af Kalasnikov på 26 dec 2009 00:25
Ja, det kan man godt.
Dog skal du være opmærksom på at signalet modtager støj fra modtagerne, så jo flere modtager, jo dårligere signal.
Det må jeg sige, kunne du virkelig tyde hvad han skrev. Jeg må være søvnig for, for mig var det rent volapyk

Nej.

Når du ser sattelit TV kan du ikke sløjfe signalet som var det fra en alm. antenne. Desuden skal du bruge en receiver der benytter et kort til at decryptere signalet fra sattelitten. I dit tilfælde et canaldigital kort.

Hvis du vil koble flere tv til skal du gøre følgende:
Køb en receiver til det ekstra fjernsyn. Lej et ekstra Canal Digital kort, og sæt et dobbelt hoved på ude ved parabolen. Nu kan du koble et ekstra kabel til parabolen som du kører ind i den ekstra receiver. Herved kan du skifte kanaler uafhængigt.

Jo!!!

Jeg må desværre oplyse araldit om at hans påstand er usand. Du kan sagtens sløjfe signalet.
Dette er jeg helt sikker på. Jeg har selv haft en opsætning med en Canal Digital receiver efterfulgt af hhv en Viasat- og en Canal Digital receiver.

Hvorfor skulle man ikke kunne sløjfe signalet?????
Annonce
du kan binde en knude på signnalet så er den sløjfet som på skoene.!
en tidlige nytårs SPØGE. til side.?! :-)

Hej Kalasnikov.

Problemet er at ved almindelig antenne, sendes alle kanalerne man kan modtage på samme kabel ind i huset. Man kan altså uafhængigt skifte imellem dem, fordi de alle er tilstede. Her er det så bare fjernsynet der filtrere signalet så den rette kanal kan blive vist.
Ved parabol modtagelse sendes kun signalet fra en enkelt række af tv kanaler. Her er kanalerne inddelt vha multiplexing. Dvs. mange kanaler kan være på samme frekvens. Hvilke programmer der er på den enkelte frekvens kan bla. ses her: http://www.lyngsat.com/packages/canaldigital.html . Hvilken mux man vil se kanaler fra sættes ved at sætte frekvensen på parabolhovedet, dette gøres af receiveren. Se nu kommer mit svar til dig på hvorfor det ikke bare er at sløjfe et antennekabel:
Hvis TV nr 1 vil se Dr, skal parabolhovedet indstilles til frekvens 11403MHz
Hvis TV nr 2 vil se TV2, skal parabolhovedet indstilles til frekvens 10841MHZ

Når du så siger du kan sløje dit antennesignal, hvilken receiver bestemmer så hvilken frekvens hovedet skal indstilles til?

Det er derfor min påstand at du ikke kan sløjfe antennesignalet fra sattelittv. Måske du kunne i gamle dage inden det blev digitalt, det ved jeg ikke noget om, men måske.

Du kan godt sløjfe, men du kan kun modtage fra samme transponder og samme horisontal/vertical som den box der styrer selve hovedet. Der skal en lille kondensator imellem box 1 og 2 så DC og 22KHz stoppes.

Men køb et dobbelthoved istedet. Ellers prøv en anden verden, put det over i et PC miljø med en phoenix card reader, noget ACAMD, og noget team-mediaportal, lav cardsharing til dig selv, og smide den der CD box ind i et skab.

Det er nok en ny verden, men du kan så lidt mere. Googl lidt om emnet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis