Problemer med at få 2 blokke ram i pc

Hej..

Jeg har en Dell Optiplex 210 med 1 gb ram , plads til 2. jeg har så prøvet at sætte en blok mere i med 1 gb og det er det samme mærke og det er et sæt. så når jeg starter den siger den bare biiiiib i lang tid hvor efter den står stille med sort skræm. kan det være fordi bundkortet ikke kan trække 2 gb ram? lyder bare mærkeligt når der er plads til 2.

håber i forstår noget af det
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan maskinen starte op på begge blok for sig selv... ?

Er det samme type ramblokke... ?
ja har prøvet begge og de virker. og samme type :/
Måske et problem i biosén så... har du tjekket indstillingerne der ?

Har aldrig selv oplevet det, med mindre det var 2 forskellige typer ram, eller den ene havde en def.
Chipsettet (Intel 915GV) i en optiplex 210 kan understøtte 8GB ram. Dette er afhængig af hvilket styresystem der er installeret (32-bit eller 64-bit). Prøv at starte op med en blok i, skift den derefter ud og se om den kan starte på den anden blok. Kan den det, skal du ind i BIOS, nulstil den og prøv så igen (nulstil = Load default settings). Hjælper det ikke, skal BIOS sikkert opdateres.

Inden alt dette gøres, sørg da for at det er det samme ram du har med at gøre. Chipsttet understøtter DDR-333/400 og DDR2-400/533. Det skulle kunne lade sig gøre.

We're in the stickiest  situation since Sticky the Stick Insect got stuck on a sticky bun. ~BlackAdder~

Har du prøvet begge sokler, dvs blok 1 begge steder, derefter blok 2 begge steder?
kig i vejledningen om de skal sidde på en speciel måde, hvis der kun er 2 blokke men flere slots.. er typisk noget man skal være obs på ved servere, men kender ikke så meget til arbejdsstationer (især ikke dell... )

/cs

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis