Golf 2. Køler-vædske drypper ved vandpumpe

Hejsa!!
Vil lige høre om der er nogen der har erfaring med hvorfor der drypper køler-vædske bag remhjulet ved vandpumpe? (det er ikke særligt meget der kommer, men alligevel) 
Der sidder en aksel på ø 14,1 ca. som JEG KAN slå op nede fra. Skal man gøre det eller skal der være et lille hul så kølervædsken kan komme ud ?

Mange julehilsner
Allan M

        

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der skal en ny pumpe på , den koster mellem 250 og 300 kr alt efter motor og årgang
du kan også få en løs indsats , den er ca 100 kr billigee , men vil mene det er dumt at spare da en komplet pumpe er du sikker på er tæt
du skal have remhjulet af først , det skal bruges først , herefter kan du presse indsatsen ud med aksel , ny pakdåse i og den nye indsats og på med remhjulet
men i langt de fleste tilfælde er det en dårlig ide at spare de sidste 100 kr , køb hellere en ny pumpe , så er det kun remhjulet der skal flyttes over , og det hele er nyt , og du er sikker på det bliver tæt , det gamle hus kan jo også godt være lidt slidt
Skrevet af select på 25 dec 2009 18:57

Tak for svaret Bredker

Hvordan monterer man en løs indsats.

Kan man ikke bare slå den lille aksel op foran hullet hvor det drypper fra?

Mvh.




        

det er et ret alm problem med de pumper , det kan godt lade sig gøre at få det tæt på kort sigt , men i langt de fleste tilfælde holder det kun kort , med den risiko at i løbet af kort tid bliver den så utæt at du bliver nød til at komme hjem med falck
og da en ny pumpe koster under 300 kr og kan skiftes på en halv time , er det ikke risikoen og den ekstra døje værd

hvilken motor og årgang har du , så kan jeg hurtigt finde den du skal bruge
Annonce

Det er en 1,6 Turbo Diesel fra 91, hvor vandpumpen går helt op under dækslet til tandrem. Og hvis det store remhjul skal af skal man bruge en specialnøgle på bolten i midten.

Mvh


        

den er ret nem at skifte , og du skal IKKE kave tandremhjulet af , jeg har selv den samme model og det er ikke så længe siden jeg skiftede den på min egen

den koster298 kr og er på lager ved krogslund i alle deres afdelinger
http://www.krogslund.dk/?site=visreservedel&ID=dde0ab491ea0e441ccfe60f030a9737b11a043aa

Jamen kan man få tandremsdæksel af uden. der sidder en bolt under der som skal løsnes før man kan få pumpen ud. Derfor.

 


        

du behøver ikke tage dækslet af , den kan godt lirkes på plads aligevel , tvivler på der er forskel på din og min model da det er samme motor , min er en 1,6 td fra 90 , da det er samme model fra 89 - 91
Må prøve at kigge på det igen. Synes bare at den ene bolt sidder for langt oppe bag det nederste skjold, så man kan få en nøgle derind. Er glad for at det store remhjul ikke ska af ...

Tusind tak for svarene Bredker

        

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis