Placering af stikkontakt i bryggers?

Er der krav om placering af stikkontakter i bryggers hvis der er en vask og en vaskemaskine? Jeg vil gerne have en kontakt placeret 25 cm over gulvet bag ved vaskemaskine og tørretumbler - må jeg det?

Mvh
Ole

Ole
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ved elindstalatøren meget mere om, for du må skifte en stikkontakt. Men du må ikke selv oprette nye stikkontakter

OH FY OH FØJ !

V.h.  Håndværkeren
Og jeg svarede dig at det ved Elindstalatøren alt om. Så det behøvs du it spekelerer så meget i.
Umiddelbart tror jeg, at der ingen problemer vil være en sådan placering. Men bedst hvis Steinå eller en af andre trikkere lige kunne sig god for det.

Håndværkeren >> Nu må du s.. lige stramme dig an. Det der legen politi er bare så træls i lds-forum, det er ok at advare om hvad man må og ikke må, men derfor kan du jo godt svare hvis du kender svaret.
Hvis jeg skal bruge en elektriker, så vil jeg da helst på forhånd vide hvor han skal placere evt kontakter, og ikke pludselig til at revurdere når han står der og timetælleren tikker løs !!
jeg tror at håndværkeren har fået en lyserød hammer i bæret.
af en kvindelige tømrer.!
Skrevet af orc på 23 dec 2009 21:04
Det har jeg nu heller ikke skrevet noget om at jeg ville - jeg vil blot gerne vide om man må installere dem 25 cm over gulvet bag ved en vaskemaskine?

Det må man ikke. Jeg har lige slået det op.

Men en elektriker der arbejder under en elinstallatør med autorisation må godt, såfremt installatøren siger god for det.

Jacob
Går ud fra stikket skal bruges til din vaskemaskine og tørretumbler? Kan ik se der skulle være noget galt i det, ellers kan du altid få lavet en dåse eller kraftudtag hvor du kan koble dem til...
Jakob Antenne: Øh - nu er jeg forvirret på et lidt højere plan - må sådan en stikkontakt placeres 25 cm over gulv bag en vaskemaskine eller ej?

Hvis du hentyder til om jeg SELV må montere en sådan stikkontakt, så ved jeg det godt og det har jeg heller ikke tænkt mig - det lader jeg elektrikkeren om, men som der er skrevet lidt længere oppe, så er det jo ligesommig der skal fortælle elektrikkeren hvor jeg gerne vil have dem til at sidde og jeg vil gerne have det hele klar når han kommer.

Hov - nu er der kommet svar mens jeg skrev denne - tak for hjælpen gutter.

Mvh
Ole

Ole
Så vil jeg afslører at de gange hvor jeg har fået lavet stik kontakter i bryggers eller vaskerum, har de altid været monteret mindst en meter over gulvhøjden
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis