Leje af betonsliber.

Jeg har lejet en hilti betonsliber med Ø150 mm. slibekop + en tilhørende støvsuger. Det var en udmærket og effektiv maskine, så det var fint. Her i dag dumpede der dog en mindre behagelig "julegave" ind af brevsprækken, nemlig regningen der lyder på 1.452,50 + moms for en weekend, som udlejningen takserer til 1,5 dage. Det har jeg så til d. 31. Dec. til at betale.
Er det en rimelig pris og betalingsfrist?

God jul til alle.

Jeg har lejet en hilti betonsliber med Ø150 mm.... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
de plejer at afregne per 10 del mm det er derfor det er så dyrt. og man får hurtigt slidt nået af når man er nybegynder.

hilsen diamantskæreren

 Vestfyns betonboring

Skrevet af sk1985 på 24 dec 2009 06:31
de plejer at afregne per 10 del mm det er derfor det er så dyrt. og man får hurtigt slidt nået af når man er nybegynder.

hilsen diamantskæreren

Siden det her er et Lav Det Selv forum, kunne du så ikke komme med et par fif til hvordan man slider mindst muligt på sådan en slibekop?
jamen man skal lade vær med at presse den. den skal arbejde af sig selv og så skal man vælge en korn størrelse der passer til det man skal lave. det hjælper ikke nået man bruger en korn 300 vis man skal slibe en halv cm af. så vil den blive slidt meget. så skal man ned i en korn 50 eller 100 og så en finere til lige at gøre det helt gladt til sidst.

 Vestfyns betonboring

Kornstørrelser, det vidste jeg egentlig ikke der var et tema inden for diamantslibekopper, så jeg aner ikke hvilken kornstørelse det var. Er der stor forskel på prisen alt efter hvor grovkornede de er?
 
når vi sled og polerede gulve i firmaet sleb vi først men en der hed grov og så med en mellem og så en fin. og så begynde man at polere det og det var helt op til korn 3000.

der findes forskellige kornstørrelser ligesom der gør med sandpapir.

sådan et selement der sidder på en slibekop er jo presset sammen af jernstøv og diamanter og der laver de forskellige blandinger efter hvordan de skal være. og det har også nået at gøre med hvor hårdt det er presset sammen.

 Vestfyns betonboring

Man skal have en klinge der passer til det brug man skal bruge den til.
Skal du blot fjerne fliselimsrester på betongulv, skal du have en specielt til dette. De er mere "porøse" i segmenterne.
Er det fordi man skal fjerne 3-4 cm, skal man have en klinge der er mere kompakt i segmenterne.
Prisen svinger vel omkring en 1000,- for den til fliselim i den billige ende.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis