Skattekort vs. Frikort

Hvad vil en fordel for mig være? Jeg fylder 18 til marts og regner med pr. 1. januar 2010 at tjene ca. 6000 i måneden, hver måned i et år. Hvad er så det mest fordelagtige for mig? At have frikortet på ca. 42000, og så betale den fulde skat bagefter, eller skattekortet?


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke forskel samlet set.

Når du har fået "skattefri" løn op til 42.000 kr, så kommer du til at betale x-% skat a alle de efterfølgende lønninger (uden noget månedligt fradrag).

Jeg ville nok hellere forskudsregistrere mere nøjagtigt, og får det månedlige skattebundfradrag stykket ud på alle månederne i stedet.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Ud fra det du skriver vil du få en indtægt på 72.000,-, så ville jeg lave en forskudsregistring på 100.000,-
For så er der til lidt ekstra timer, og måske lidt penge tilbage i 2011.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

tja det lyder som en god idé.


 

Der er ikke noget så skidt som at skulle betale skat af hver eneste krone i november og december måned.. Hvis du i slutningen af året ser at du ikke får tjent det du forventer laver du bare dit skattekort om igen og får højre fradrag.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Jeg er en af de heldig/uheldig der arbejdet med at salte og køre sne og sandt og sige få vi 2 timer afspasering for hver time vi arbejder over med det hvide guld.
Jeg er nok oppe på en små 400 timer nu og tænker på at få en del ud betalt til sommer af de timer men 50% skat er sku ikke sjov så kunne man ikke lave nået med at bruge min søns frikort ??
Svaret er ganske kort "nej", når det ikke er reelt.

Der er stor focus fra Skat på netop forældres brug af børnenes skattekort, og din arbejdsgiver er nok heller ikke interesseret i en mere som ansat, hvor der skal beregnes feriepenge, Atp og andre sociale udgifter.


Mvh. JørgenE
Nu har jeg fået lavet skattekort med forskudsregistrering på 75000, så nu burde det være iorden.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis