Skæv Hoveddør

Jeg har fået et problem med min hoveddør, nu da det blev frostvejr.
den er blevet skæv og er meget svær at lukke fordi den binder i tre-punkt's lukket,

nogen der har et tip, så vil jeg blive meget

På forhånd tak og god JUL til alle.

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet med lidt olie i låsene. Hvis det er fordi døren klemmer imod karmen i låsesiden, skal du have hængsel rette jern så du kan rette hængslerne lidt.

V.h.  Håndværkeren
54jensen, hvis det er en indadgående hoveddør, opstår der nu og da det problem, at øverste og nederste hjørne på dørpladen kan trække indad. Sådan noget kan opstå, når der er meget koldt på den udvendige side og varmt på den indvendige.

Der er ikke så meget at gøre i første omgang. Men du kan tage en vandpumpetang og forsigtig klemme lappen på øverste og nederste slutblik i karmen, så det at låse ikke føles så stram. Og så lige et par dråber olie på kolverne (palerne, etc.) der er foroven og forneden på kantstanglåsen. Når du har gjort denne lille operation, er der en mulighed for, at låsen føles lettere at låse, når der løftes op i grebet.

"Håndværkeren" foreslår en hængselretter. Hvis der er montereret IPA-hængsler på døren, så er det nok ikke disse, der er problemet. Nej, det er slutblikkene der skal klemmes lidt; sådan er min erfaring :-)

Svend Erik

Bygningssnedker

Hej Svend Erik
Det var lige det der manglede, har rettet beslagene lidt og smurt dem, det hjalp med det samme, så tak for det.
ps. God jul og et godt nytår. 


Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis