Dr P3 på dab om 1 år!? Er markedet overhovedet klar?

Jeg blev noget rystet over venstres lovforslag om at fjerne P3 fra fm-båndet allerede i 2011. Og P2 og P4 skal følge efter de følgende år. Er markedet overhovedet klar til det? Jeg har endnu ikke set en bilradio, standard monteret i nye biler med dab. Eller håndværkerradioer, høreværn eller små bærbare radioer med dab endnu. P3 har dagligt over 2 mill lyttere, de fleste i biler, på byggepladser osv. Desuden sendes dab i en lav kvalitet, 128 kb. Hvad mener I? Er markedet overhovedet klar til at fjerne den mest lyttede kanal fra fm allerede om 1.5 år?
Jeg blev noget rystet over venstres lovforslag om... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Om P3 bliver digital eller ej gør ikke den store forskel for os, det er hottentotmusik, og vi har altid P4 kørende

Nej, jeg synes faktisk, det er et problem, hvis man begynder at lægge nogle af vores kendte og berygtede stationer om på digital. Ikke for det ikke er bedre, rent teknisk, men det er sindssygt svært at finde noget ordentligt hi-fi grej, som understøtter det.

Vi har gudskelov fællesantenne her i Istanhøj, så vores TV er ikke blevet ændret af den nye, digitale omlægning.

Men prøv at finde en ordentlig receiver med DAB-modtagelse, eller prøv at finde en harddiskoptager, som kan modtage MPeg4-signal.

Man kan købe 'transistorradioer' med DAB til 400-500 kr., men jeg har endnu ikke set en tuner eller receiver i almindelig handel, som kan klare de nye signaler. De findes sikkert, men udvalget kan ikke være så stort, og de er garanteret hammer-dyre.

Vi har, som tidligere skrevet, altid P4 kørende på stereoen, både når vi er hjemme, og når hunden passer på huset. Kilden er stereoanlægget, en stor, solid Denon-receiver, vores elskede Dali 103 højttalere...

Skal markedet gå over til digital (hvad de gør på ét eller andet tidspunkt, uanset om vi piver eller råber), må radioproduventerne også se at komme på banen med noget udstyr, vi kan bruge, og ikke bare en lille blikæske med indbygget højttaler, nej fande** en ordentlig tuner, man kan bruge i et stereoanlæg...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Skrevet af pml36 på 26 dec 2009 20:53
i forbindelse med nedlukning af fm sendenettet, skiftes der over til dab+ som ikke er bagud kompatibel fra 1/1/2012

Det passer ikke.
der eksisterer ikke nogle planer der er besluttet.

Jacob
ok jeg beklager meget hvis jeg er kommet med urigtige oplysninger,men det er det vi har fået afvide af telestyrlsen i forbindelse med udvikling af noget software til en dab abb til pc, men jeg skal undersøge først i det nye år
albino, jeg har lige DAB-tuneren til dig:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/dab-radio/

Når du ruller lidt ned, ser du nogle DAB-tunere. Jeg har selv overvejet NAD C445, og mon ikke den kunne matche dit anlæg :-)

I forbindelse med denne tråd, har jeg været inde for at kigge på Harman Kardon, som er mit mærke. Og jeg har fundet frem til, at de også laver en DAB-tuner:
http://www.harmankardon.com/EN-GB/P...%20980/230

Så måske vi skal ud for at købe ...

Svend Erik

Bygningssnedker

Selv om der ikke er nogle faktiske planer for hvornår man skifter til DAB+ så vil skiftet ske inden for de kommende år. mig bekendt er DR opsat på at det sker så hurtigt som muligt. så at købe en DAB radio der ikke supporterer DAB+ er efter min mening hul i hovedet vedmindre den skal skiftes ud inden for ganske få år.
Personligt tror jeg skiftet sker før 2012.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis