Udendørs maling indendørs

Hej

Min bedre halvdel er kommet til at bruge Gori 22 grunder og Gori 88 dækkende til maling af fodpaneler. Der er indtil nu givet en gang Gori 22 og malet første gang med Gori 88. Planen er, at listerne skal have en gang maling mere

Er dette et problem, da det jo er en udendørsmaling? Og hvis ja, hvad kan gøres for at redde det, kan man blot overmale med en indendørsmaling?

På forhånd tak og god jul.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det sker der ikke noget ved, bare sørg for god udluftning medens det tørre.

V.h.  Håndværkeren

Umiddelbart ville jeg gøre som håndværkeren, for det er trods alt begrænsede mængder. Men omvendt ville jeg måske kontakte Gori for lige at checke - synes jeg husker noget om et hus, der blev dømt "beboelses-uegnet", fordi hele vægge var malet med "anti-svampe" middel.
Fungiciderne, der anvendes i grundingsolie er relativt aggressive - tror ikke en enkelt dag i huset betyder noget, men effekten af den langsigtede påvirkning kunne jeg godt være nervøs for.


Mvh.

Jan R.
Dyrup har svaret følgende:

At bruge de to produkter indendørs, er som du skriver bestemt ikke det rigtige. De indeholder fungicid (svampedræbende middel).
Dyrup holding er at det skal man IKKE bruge indendørs. MEN nu er skade jo sket. Jeg vil dog anbefale jer, at lade Gori 88 tørre helt, gerne i en uge eller to, for derefter, at fortsætte med en alm. olie maling til træ/metal indendørs. For måske på den måde at "lukke" lidt for fungiciden.
Husk at mellemslibe.
Ellers er alternativet at starte helt forfra, med nye lister. Den Gori 22 i har grundet med, suger jo et godt stykke ind i træet og kan derfor ikke slibes væk igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også