udvendig isolering/beklædning

Hej herinde.

Vi bor i et gammelt hus (1877)  uden hulmur. Da jeg har fået nye vinduer og døre og får nyt tag i januar og får isoleret taget med 200-300 mm isolering i samme ombæring, mangler jeg kun murerne,
Har tænkt meget over det og tror det ender med at det bliver på ydersiden af muren der bliver isoleret. Vil gerne lave det selv så det skal ikke være noget der skal pudses men vil lave en ramme og så isolere og gøre det på den måde man skal. MEN hvad kan man beklæde det med ? kender faktisk kun hardipalnk og så diverse brædde beklædning  (fyr, lærk osv. )
Så vil meget gerne have nogle input og meget gerne med billeder eller link så vi ha lidt at kikke på

på forhånd tak
Hilsen Jan

Hej herinde. Vi bor i et gammelt hus (1877)  uden... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender et par der har et hus hvor der er brugt fibercementplader som beklædning. jeg må sige at det er særdeles grimt og ejeren har fortalt mig at nemt knækker og han ikke kan få dem byttet når det sker. jeg ville holde mig til træ!! jeg vil mene det holder længere og er sikkert også billigere.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hej

Takker for de mange input. Holder mig til en form for træbeklædning, tror også det passer
bedre til et gammelt hus som vores.

God jul til jer allesammen herfra det midtjyske.

Hilsen Jan
jeg synes heller ik at plader er pæne som beklædning men benytter man plank i stedet for, enten som 1 på 2 elller klink synes jeg det ser godt ud især hvis man bruger ivarplank med deres træstruktur..

det med at plader knækker er tit fordi man borer huller for lille..hvis man sømmer skal man bore 4 mm huller og for skruer 7mm..
og hvis det skal være helt rigtig skal man ha EPDM bånd mellem pladerne og underlag
(EPDM bånd er et specielt gummibånd)

se evt mere vedrørende på http://erhverv.cembrit.dk/default.aspx?ID=3330&ProductID=PROD28 og klik på montagevejledning
Koluda - hvad ligger kvm prisen ca. på for cederbeklædningen? Jeg synes det ser fantastisk godt ud på dit skur
Kostede ca. 130,- pr m2

Ser rigtigt godt ud ja, kommer til at pynte når der bliver monteret et par hvide porte i bygningen, der lige bryder facaden.

Der kommer dog endnu mere spil i træet, når de får en gang olie mere når det hele er monteret færdigt, som det er der blev det bare hurtigt rendt over med en gang olie, så de dækkede flader også var mættet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også