koble opvasker til varmt vand

Kan man ikke med fordel koble sin opvasker til det varme vand og på den måde spare penge???? eller fungerer det ikke i praksis?
Kan man ikke med fordel koble sin opvasker til det... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal montere en blandeventil og køre med vand temp. omkring 25 grader. Lad dit fyr tage opvarmning 0-25 grader og maskinen om resten hvis du kogevasker mm.

jeg har gjort det samme som fregazoid. Også med godt resultat. Både med vaskemaskine og opvasker:Ja selv tørretumbler modtager centralvarme fra træfyring da varmelegemet er slået fra. min opvaskemaskine er en model man kan sætte varmtvand til.
Der er masser af penge at spare hvis man ikke bruger sin opvaskemaskine som en styrtningsskakt. skyl af inden du kommer din opvask i maskinen, så du ikke skal bruge energi og sæbe på at rense udtørrede fedt og æggerester af. Vask i laveste gear og tilslut din maskine til det varme vand i mit tilfælde ca. 53 grader. Sådan her jeg nu kørt i ca 7-8 år uden problemer. Min opvaks er ren uden kalk og madrester, og der er ikke sprungen nogen ventiler el. lign. i den. Jeg doserer normalt med sæbe og salt.

Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis