Mangler varmekilde i ny carport med skur..!

Hejsa.

Sidste år byggede jeg en 55m2 carport hvor 30m2 af dem er skur. Skuret er fuldisoleret både i loft (der er loft til kip), gulv og væge. Døren er en rationel som er mangen til den som sidder på huset. Der er lagt klinker og væggene er beklædt med væv.Alt i alt er der gjort rigtig meget ud af det men nu kommer problemet.

Jeg har ikke nogen varmekilde derude og det er der selvfølgelig behov for hvis der ikke skal komme fugt. Men hvilken form skal jeg vælge og hvad koster det ?

Jg forstiller mig der skal være ca. 5-7grader derude, men er ikke intresseret i et fyr som danner giftige gasser. Så er der nogen der ved ved, om man skal sætte en varmpumpe eller en radiator op. Og hvilken model skal man vælge og hvad koster forbruget på denne ??

Håber der er nogen som kan hjælpe, for har søgt og søgt men kan ikke finde noget ordentligt svar.

På forhånd tusind tak

Jespe
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville helt klart montere en varmepumpe.
Jeg ville helt klart suse i jemogfix ell haraldnyborg, og købe en olie-radiator på hjul.
Jeg lavede en ligende bygning til min hr fader,dog på Ca. 25 m2 og der satte jeg en 7 ribbet olie-radiator midt på gulvet, denne har 2 trin samt en just fra 1-9, den er sat på trin 1 og justeret til 4 og der holder han en temp i snit på Ca 8-9 grader efterår og vinter, og køre faktisk ikke ret tit.
Ved hård frost, har han som det laveste haft 5 grader, så set i lyset af investeringen samt det lave forbrug ku det sagtens være din løsning.
Mvh. flemming

KOLUDABYG: nej du ville ikke sætte en varmepumpe op....................DU VILLE STILLE 30 FEDE SPILLEMASKINER, OG UDNYTTE VARMEN OGSÅ. LOL
Skrevet af mulledk på 21 dec 2009 01:12


KOLUDABYG: nej du ville ikke sætte en varmepumpe op....................DU VILLE STILLE 30 FEDE SPILLEMASKINER, OG UDNYTTE VARMEN OGSÅ. LOL

He he, du har nok ret med maskinerne i hvertfald...

Men maskinerne ville ikke producere varme når maskinerne ikke kører, og da specielt flippermaskinerne ikke har godt af at stå stille hvis der er den mindst fugt, så ville affugtning af rummet være meget vigtigt, og dette ville en varmepumpe være god til, derudover måtte der gerne være lidt over de 10 grader når man så skal ud og spille.

Men en alm. olie radiator eller varmeblæser fra HN kan selvfølgelig bruges, hvis det kun lige skal holdes frostfrit.

hvis du først begynder at varme det op derude når det er koldt så vil det for alvor blive fugtigt. jeg har isoleret min garage og den er ikke opvarmet endnu og der er ikke fugtigt. det der med kun at holde det frostfris det er noget der gir fugt.
Helt enig, derfor ville jeg også hellere smide en varmepumpe på, også varme det op til 15-20 grader.
... og så sørge for god udluftning, hvis din dampspærre er tæt

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis