Isolering af vindueshuller

Hej, vi bor i et byhus fra slutningen af 1800-tallet. Vi har termoruder af ældre dato, og har problemer med kuldefald. Der er ingen hulmursisolering. Jeg har renoveret vinduerne med ny glaslister og isoleringsbånd udvendig og nye gummilister mellem karm og vindue. Samtidig har jeg forsøgsvis sat forsatsvinduer på et par af vinduerne. Det har hjulpet en smule. Jeg har surfet mig frem til at vindueshullerne i gamle dage blev lagt i forbandt (at der er mursten som forbinder yder- og indermuren), og derfor opstår der kuldebroer udefra og ind. Jeg har hørt at man kan sætte isoleringsplader i vindueshullet, men kan ikke finde noget om det. Er der nogle som ved noget om det? Eller er der nogle som har en alternativ løsning? På forhånd tak.

 Så længe det knager, holder det...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tror nu ikke det er det du kan mærke, nok nærmere dine gamle termoruder, hvordan er fugen mellem vindue og mur ?
ok, men det at huset ikke er hulmursisoleret kan faktisk også være skyld i meget kold træk. har selv oplevet det i mit hus. sådan et gammelt hus vil være lidt utæt.

at sætte noget isolering i vindueshullet vil ikke hjælpe noget, tænk på at forbandningen betyder at kuldebroen vil være ca 12 cm ind på bagvæggen. i moderne byggerri lader man bagmuren stoppe ca 3 cm før formuren og det fyldes ud med noget isolerende.

hva med at få blæst noget rockwool ind i hulmuren, det er den bedste indvestering jeg har lavet længe!
Det med RockWool lyder som et godt råd. Hvad har du givet for det?

Tak for svaret iøvrigt. :-)

 Så længe det knager, holder det...

det afhænger meget af størrelsen af huset, men du skal regne med en udgift på omkring 10-20000 kr det vil dog sætte sine tydlige spor på din varmeregning! og normalt vil det ha tjent sig selv ind i løbet af en kort årrække afhænging af varmekilde, det er iøvrigt noget af det banker gerne vil låne dig penge til.

du kan få et hulmursisoleringsfirma ud og give et prisoverslag uden beregning, jeg valgte at få 4 forskellige ud, og der var en besparelse på næsten 5000 kr fra dyrest til billigst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis