Eternittag og fygesne

Hej allesammen.

Jeg bor på en gammel landejendom med eternit tag på hovedhuset og så har jeg rimglie nyt eternittag på min garage/værksted.
I kølvandet på alt det dejlige sne vi har fået det sidste dage, har jeg haft fygesne inde på begge lofter. Det kommer primært ind oppe i rygningen, det er alm eternitrygning som ikke er muret op.
På stuehuset har jeg ikke selv lagt taget, men ryggen er stoppet med noget "vat", men alligevel fyger det ind. Hva jeg kan gøre for at tætne det her?

På garagen har jeg selv lagt taget og der er lagt 2 gange skumklodser i rygningen, men de blæser ind når det blæser kraftigt. Kan jeg gøre noget for at tætne det på en anden måde?

Kan kommer til begge tage indefra.

God jul.

Mvh
Philip
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Philip
hvis du har lagt skummet rigtig burde det kunne holde,men hvis der er rigtig drøn på vinder er det måske svært at undgå.
en lille smule fygsne tager loftet ikke skadet af så længe der er ventileret. det er ikke spor unormalt med den slags.
men hvis du har mod på at hive rygnings pladen af så kan du jo give den noget klister af en slags(evt. sprit baseret).
hvis der er så meget afstand mellem de øverste plader at du kan få en hånd derind kan du bruge tagkit som du trykker fast til skumklosden eller bare pakker hullerne, men der skal du regne med du fjerner nok ventilation

bare en tanke!!


Hvis du starter med at sige du ikke kan, kommer du ikke langt..

Som Lars skriver, så kommer fygesne næsten ind alle steder.

Men ved eternittage med tætningsbånd burde der dog ikke være problemer på selve fladen, kun i kanterne ville der måske kunne trække noget fygesne ind, er det i mindre omfang og der ellers er god udluftning af tagfladerne, så burde det ikke give problemer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis