Tråden er låst

Brændekedel / Brændefyr sælges

Brændekedel sælges efter overgang til varmepumpe.
Har været ibrug indtil d. 10. december 2009, og varmet et hus op på 140 m², dels iform af gulvvarme og dels radiatorer, samt varmet brugsvandet op også.
Som det fremgår af billederne medfølger der også åben ekspansionsbeholder, cirkulationspumpe og diverse tilbehør.
Fabrikat: Roca
Type: P-30-4
Årgang: 2/2003
Endvidere kan 110 l. varmvandsbeholder (Metro) også leveres (skal dog pilles ned fra loftet først )
Prisidé: kr. 4.500,00 for det hele samlet.
Bud modtages.
Send en PM

mvh Mogens

Det hele samlet

Set forfra

Tilbehør

Typeskilt
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke for at skulle være lyseslukker, men læs lige her:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/23/aft/154822/afv/topic/
Sorry.

mvh
Knud

Med venlig hilsen
ktm

Hej Knud

Tak for dit svar, men der er IKKE tale om et træpillefyr, men om et "alm." brændefyr/kedel.
Jeg kan forstå at der er kommet nogle nye regler med en vis omstramning, men jeg vil være noget forundret, hvis et fyr som er installeret i 2006, lige pludselig ikke kan installeres i 2009/2010, men jeg er ikke fagmand (kun glad for at have fået en stabil varme i form af vores varmepumpe).
Sidst skorstensfejeren var forbi, var der kun rosende ord fra ham vedr. fyret, og det var blikkenslageren, som demonterede det, der foreslog at vi skulle sælge det, så jeg vil da helt klart tro, at en ny installation vil være mulig.

mvh Mogens
hvis der ikke sider et klistermærke på det med godkendelsen må det ikke stilles på igen
og de fleste kedler fra den årgang har ikke den godkendelse , heller ikke selvom de faktisk har en udnyttelsesgrad der kan give en godkendelse
Hej
En kedel som din er ikke godkendt, og den må derfor ikke sælges videre, og en evt køber vil ikke kunne få den godkendt. Din skorstensfejer har rost en kedel med en virkningsgrad omkring de 50%!
Din blikkenslager ved sikkert ikke noget om godkendelser eller lovgivning på området!
Godkendte kedler ligger på omkring 85% i virkninggrad. Den godkendelse din kedel ikke har hedder EN303-5 samt en dansk ibrugtagningsattest til skorstenfejeren.
Din kedel kan sælges som reservedele eller som skrot.
Reglerne trådte i kraft i Juli 2008. Tro mig der blev solgt mange nye kedler fra div grossister på supertilbud blot for at få dem handlet væk inden den dato, dem der ikke nåede at blive solgt blev med et slag totalt værdiløse

/John

/John Jensen

.
Annonce
hvor befinder det sig henne i landet?
4060 er Kirke Såby på Sjælland, midt imellem Roskilde og Holbæk.
ok.. du må godt sende en pm med tlf nr hvis det er
PM er afsendt.
nå har ringet til hele verden ca... man må sgu ikke engang sætte en helt ny roca kedel op. ærgeligt for det er en rigtig god kedel
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis