Hjælp - Kondensproblem på badeværelse...

Hejsa Folkens.. Jeg har et stort problem med fugt på badeværelset i vores nye hus (Min mors tidligere hus) Jeg har købt en ventilator af de dyre (formentligt også bedre?) som sidder i ydermuren, og blæser direkte ud i det fri.... Men alligevel kommer der så meget kondens i badeværelset at der hænger dråber overvinduet og på skjoldet af blæseren.. uden den starter

Det skal lige siges jeg lige er stået ud af et 5-10min langt bad...

Badeværelset er ikke mere end 7-9 kvm og med fliser overalt som i kan se. Vinduet er fra 2001 og termorude, mere ved jeg ikke om det. Der er gulvvarme over hele gulvet, undtagen i selv bruseniecen.

Vi har prøvet at lade døren stå konstant på klem ud til vores lille gang, da der sidder et "nøgent" varmerør derude der kunne hjælpe med at varme den fugtige luft, og måske få fugten til at løbe ned til blæseren, men med den mængde vand er det vist ikke problemet.

I får lige nogle billeder af resten af badeværelset.

Jeg har en mistanke om det er fordi der ikke er cirkulation i luften på badeværelset, og måske min føler i blæseren står for højt. Den syntes bare at køre det meste af en evighed hvis jeg skruer den længere ned.

Det er bare så skide frustrerende at have købt en blæser til 900kr der ikke kører som den skal, selvom den er bladret til i vand.
Det skal siges at ydervæggen den sidder på, ikke er hulmurisoleret før midt januar, ved ikke om det narre den hygrostat der sidder deri???


Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Hejsa Folkens.. Jeg har et stort problem med fugt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Har din ventilator ikke flere klemmer, sådan at den både kan starte samtidigt med at lyset tændes og og ved signal fra hygrostaten.
Derved opnår du at den fugtige luft strømmer forbi hygrostaten når lyset er tændt, når lyset slukkes vil ventilatoren køre videre indtil den indstillede tørhedsgrad er opnået.

Mvh. Asp
jo men kablet er ikke trukket og det kom ikke frem da taget var af.. Så det er muret ind på en eller anden vis...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis