Vi kan ikke holde varmen.

Hej alle.

Vi har købt nyt hus med brændekedel og gas anlæg.

de tidligere ejere brugte ikke første salen

Vi har et Roca brændfyr P 20 20kw

vores hus er 154 kvt m og ud over det er der en akkumuleringstank  på 750 L
og gas

hvis jeg fyrer alt havd kedel kan temp 80 grader så kan vi lige holde varmen, men så skal jeg også står derude 7/24 og smide brænde på, er jeg væk en time så går alt galt.

Man kan ikke fyrer direkte ind i huset uden om akkumuleringstanken.

hvis jeg både bruge gas og brænde så går det meget godt, men så er iden også væk.

mit spørgsmål er.

skal det lavet om så man her i den kolde tid kan fyrer direkte ind i huset uden om akkumuleringstanken

eller er det et for lille anlæg der er i huset

huset er ikke alt for godt isoleret, det kan kun gøres bedre hvis vi rykker hele 1 sal ned.

i skrivende teks har vi 17,6 grader og vi bruger både gas og kedel pt.

 

Med venlig Hilsen

Kent Bak

En netbutik med belysning.

Belysning, LED lys, fiberlys og halogen belysning

www.medialys.dk

 

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke specielt varmekyndig -
men havde engang et halmfyr med akku-tank - formentlig omkring 1500 l - fyrede som reget to gange om dagen.
En ting som jeg lærte var, at hvis ikke vandet i tanken var over 60 grader var alting skide koldt.
Hvordan du så kal fyre, for at holde det niveau - hvilket træ - evt. sætte en pille brænder på -
tja det må din erfaring vise.
NB - jeg ville selv eksperimentere i weekenden, og sætte gassen til i hverdagen(og koble brændefyr og akku-tank fra - hvis muligt) - jeg har endnu ikke haft en kone, som har smilet ved temparaturer under 20 grader.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej Gerhard.

jeg vil prøve at fyre tanken op til 60 grader, det har jeg endnu ikke haft den på pt. max 43 grader med hjælp fra gasfyret.

jeg prøver idag.

vi er også så heldig at vi går hjemme hverdag, så det må da kunne lade sig gøres.

 

Med venlig Hilsen

Kent Bak

En netbutik med belysning.

Belysning, LED lys, fiberlys og halogen belysning

www.medialys.dk

 

 

Hej varmeløs.
Jeg forstår det sådan at cirkulationspumpen sidder således at det er det varme vand fra ACCUTANKEN der cirkuleres rundt.
Hvis jeg forstår dette ret så er det FORKERT.
Cirk.pumpen skal sidde på fremløb til radiatorerne.
Der skal være en såkaldt ladomat der sender det varme vand til accutanken men KUN hvis kedelvandet er f.eks. over 80 gr.
Når så accutanken er varmet op kan man undgå at fyre et stykke tid fordi ladomaten så leder vandet fra accutanken tilbage til kedlen.
På denne måde kan man holde kedelvandet på fornuftigt niveau

Har her en kedel på 18 kw og 180 kvm beboelse i 2 etager...I aftes frøs det 13 gr. og indetemp. 25 gr.
Rigtig god jul
Mvh
Anker

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Kan du ikke køre gasfyret uden om akku-tanken? (Den har jo kun sin berretigelse hvis fyringen sker "ujævnt" - så den sluger overskudsvarmen - til senere brug).
Det gør også set fra mit synspunkt, at du skal kunne fyre træfyret i måske 4 timer(eller 4 gange), og så kunne holde akku-tanken oppe på de 60 grader.
(Mit halmfyr blev senere udskiftet til træpiller, og til 175 beboelseskvm brugte jeg ca. 30-50 kg. træpiller dgl. Det er vel også hvad du skal fylde af brænde i din kedel)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Gasfyret skulle gerne kunne køre udenom tanken, da du ellers har en "radiator" på 750 L der skal varmes op
Snup et billed og læg det op, så er det lidt nemmere at se..
Der skulle jo gerne være varmt i julen :-)
Annonce

Her er et billed af systemet.

Fra venstre. retur fra Akku tank ind i fyret
jernrør nr 2 fra venstre. retur fra huset til akku tank med pumpe
Jernrør nr 3 fra venstre fremløb fra akku tank
jernrør nr 4 fra venstre retur fra vandvarmer

håber i kan bruge det


 

Med venlig Hilsen

Kent Bak

En netbutik med belysning.

Belysning, LED lys, fiberlys og halogen belysning

www.medialys.dk

 

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis