Linoleum ovenpå gammel trægulv

Hej, jeg vil til at lægge et fint nyt linoleumsgulv i køkkenet. Jeg regner med at lægge det direkte ovenpå det gamle parket trægulv, når det er afrettet. Men der er et enkelt sted hvor træet buler op, tror det har fået vand på et tidspunkt. Det kan nemt presses på plads, når man træder på stedet. Jeg vil helst undgå at brække hele det gamle gulv op, da jeg ikke kan se hvad der er nedenunder. Nogle input til, hvordan man løser dette problem inden det nye gulv kommer ovenpå?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lav selv dit hus.
Du kan med en rundsav skære et par slidser på langs i staven, i bulen så vil den blive nede. Du skal kun skære så dybt at du lige går igennem stavene, omkring 20 mm. så vidt jeg husker.
Og gør så dig selv den tjeneste at lægge noget filt  under lindoliummen så den ikke klistre til Parkettet.

V.h.  Håndværkeren
iorden som håndværkeren siger med at skære op , men et svømmende gulv er normalt 14 mm
savsporet skal spartles op , da selv den mindste ujævnhed ses igennen belægningen , uanset om du vælger linolium eller vinyl
normalt er det vinyl der vælges til køkken men mange tror det er nilolium
men du må endelig IKKElægge filt imellem som håndværkeren anbefaler , det går galt i 95% af tilfældene
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for tippene. Jeg kan ikke komme ordenlig til med en rundsav, da det er i kanten af gulvet, helt op til køkkenvasken. Hvad er der normalt under sådan et typisk parket køkken trægulv fra 70'erne, er det beton eller er det lagt på strøer?
hvis det buler op og du kan trykke det ned rimeligt nemt er det næsten sikkert det er svømmende gulv på beton
hvis du ikke kan komme til med rundsaven , må du skære det op med det bedste du har ellers brug et stemmejern og hug 1 cm af langs køkkensoklen
ude i gulvet kan du evt bore en række huller og tage resten med stemmejernet , det skal jo aligevel spartles op bagefter , det vigtigste er at få gulvet ordentligt ned

MVH
gulvmontøren
Endnu engang tak. Jeg viser lige et billede af det, så er det måske nemmere at vurdere. Det er på dette stykke mellem samlingerne, at det buler op, værst til højre.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
det kunne godt tyde på fugt , pil listerne af og kontroler der er luft hele vejen rundet langs kanten
hvis gulvet og især samlinger ikke er 100% plant vil det være en god ide at lægge en masonit på først
læg masonitten tæt sammen med den ru side opaf og søm den fast for hver 10 cm over hele gulvet dykkere og hæftepistol duer ikke , det skal være søm med hoved
så har du et godt underlag til din vinyl
Jeg tror også det skyldes fugt, fra vasken måske. Der er afstand fra kanten, dog kun nogle få mm. Nogen bestemt type masonit eller tykkelse, der egner sig bedst til formålet?
vi bruger normalt en ganske alm masonit på 3,2 mm
de fås i 125x250 cm og 80x125 cm bare sørg for at det er dem der er ru på bagsiden ( bagsiden skal vende op )hvis de er glatte på den side der vender op , risikere du at sømmene kommer lidt op efter noget tid , og det bliver synligt i din vinyl
takker, så er det bare at komme igang :-)
Jep ! Skal vi komme og heppe på dig, de fleste af os er billige i drift. Kun to ØL pr. mand. Altså pr. kvarter
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også