Vinter i gårdhaven...

Hej og glædelig 4. søndag i advent.

Synes lige, I skal se, hvad vi bruger drivhuset til her i december:

En pæn, om end lidt stor, lampe, som gør den mørke tid lidt lysere. Og i klimaets ånd er det naturligvis en diodekæde, så det bruger vist ikke ret meget mere strøm end en lommeregner på stand-by

Vover man sig indenfor, kan man plukke frisk oregano og timian  Og til marts er der hjemmeavlede hvidløg

Nå ja, og så gror der rare, kolde juleøller... dejligt køleskab

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når nu ingen andre vil kommentere det, gør jeg det spjætme sæ'l

Til venstre krydderurterne og jordbær fra svigermors kolonihave, i midten fuldvoksen humle (af sorterne Ceres X-mas hvid & blå samt Harboe), og til højre hvidløgene, som nok nåede at spire lige vel meget, inden det blev rigtig koldt, men vi må se, hvad der gemmer sig under overfladen, når det bliver præ-plantetid

det er jo nærmest en hel julestue...

Green

Hvis du skulle have nogle frø til overs fra dem i midten, så aftager jeg gerne

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Sig mig er drivhuset ikke vokset lidt, siden jeg har set det sidst Albino? Hyggeligt!
Hej søde Zep.

Jo, vores hund kom til at vælte en dunk Substral ved et af hjørnerne, og siden er det bare vokset. Vi håber, der stopper, inden det bliver et gartneri, vi har altså kun 35 kvm. gårdhave.

Glædelig bagjul til Solskinsøen

Annonce
Du albino... er det sådan en slags hjemmekomponeret drypvandingsanlæg du har i gartneriet?
Så må du da godt lige smide opskriften her... skal have lavet noget dryphalløj i mit eget hus til foråret...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hm jeg prøvede ellers med hestemøg i mit, men det er og bliver 9,9 - men substral skal der altså til
@jbr:

Jo, selvvandingsanlægget er ganske hjemmelavet, men vi fik først drihuset sidst på sæsonen (i august), så vi har ikke så meget erfaring med det endnu. Men basis er, at der sidder 2 tagrender på drivhuset. det er 6 kvm, så hver tagrende afvander 3 kvm.Afløbet fra tagrenderne har vi ført ind til 2 60 liters beholdere, som er indkøbt i Metro for et svimlende beløb (på den skæve side af 300 kr/stk, men så er de også frost- og atomangrebssikre).

I bunden sidder der et par haner med lynkobling, de står naturligvis pivåbne og er forbundet med en slange, så vandstanden i de to tønder er den samme. Så langt, så godt.

På den slange, der forbinder de to tønder, har vi så sat yderligere et sæt lynkoblinger og et 'tre-led', som leder vander ud i de to slanger, der ligger langs plantekasserne.

Jeg måtte lige genstarte min maskine, derfor dette mærkelige afbræk i snakken...

De to slanger, der ligger ned langs kasserne, er helt aminelige ½" haveslange, som passer i de lynkoblinger, vi har smidt mellem tønderne. I de slanger har vi så boret (med et helt almindeligt metalbor) nogle 4mm huller, hvori vi har har stukket nogle af de små lufthaner, man kan købe i en akvariebutik til at regulere luftstrømmen fra pumpen og ud til pimpstenen. Derfra er der bare almindelige gummislanger (igen fra akvariebutikken).

Så det er ikke så avanceret, selvom det ser fancy ud

... albino... det er måske ikke raketvidenskab, men skide smart

Tak for beskrivelsen. Nu er det jo lige til at lave en kopi selv.

Har du sikret dig mod overløb? Altså, hvis det regner meget?

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere