Vask om natten.

Har du muligheden / generer din vaskemaskine dig ikke når du skal sove, så vask om natten. Du sparer pt. ikke selv noget på det, men du sparer miljøet for en masse CO2.

Hvis du har differentieret eltakster så sparer du også selv.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
-og bor du et sted hvaor du har billig (fjern)varm, så brug varmt vand fra hanen i stedet for at lade maskinens varmelegeme varme dit vaskevand op...
http://www.vvfs.dk/ har en Alfa-mix der kan klare opgaven.....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hvis man tør!

Jeg har haft en opvaskemaskine, der brændte i fronten af lågen.

To gange har jeg været uheldig, hvor der har sidde en snor i klemme i lågen på vaskemaskinen, så der løb vand ud på gulvet.

Jeg er ikke sikker på at det ville være blevet opdaget om natten.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Kan jeg ikke bare plante nogle træer, de optager så alt den co2 der bliver udledt af at jeg vasker om dagen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

FWM, du kunne jo gøre begge dele.

Syntes bare det er ærgeligt at folk skal have differentieret el takster inden de tænker sig om.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
@PeterR: Kunne du ikke lige forklare hvorfor vaskemaskinen bruger mindre energi og dermed producerer mindre CO2, blot fordi det er aften eller nat.
Annonce
Det er ganske simpelt, om natten har vores kulkraft værker en masse energi der ikke kan omsættes, men de skal køre alligevel, så alt energien kunne omsættes til el, men gør det ikke da der ikke er aftageret.

Så hvis du vasker om natten, eller bruger dine el apparater der istedet for om dagen, så ligger du ikke og slås med industrien og diverse husholdninger om at aftage el i rushhour.

Som jeg skriver er det for miljøets skyld, ikke for din egen. Det bliver det senere hen når vi får differentiert takst på el, så bliver 1 kw billigere om natten, og så vil det være naturligt at vaske der. Min nye måler kan fjernaflæses og det kommer en dag.

Giver det mening ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Vi bruger både opvasker og vaskemaskine om natten. Primært fordi jeg ikke gider høre på dem mens jeg sidder i stuen eller køkkenet. Timeren bliver stillet, så maskinen er færdig til jeg står op. Så tager jeg ud af opvaskeren og konen af vaskemaskinen.

Det med økonomien er bare en sidegevinst af de bedre!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Som jeg skriver er det for miljøets skyld, ikke for din egen. Det bliver det senere hen når vi får differentiert takst på el, så bliver 1 kw billigere om natten, og så vil det være naturligt at vaske der. Min nye måler kan fjernaflæses og det kommer en dag.

Er der nogen der ved hvornår vi får de differentierede takster?
Det er de enkelte el-selskaber, der selv afgør det, mig bekendt. Der skal jo skiftes elmålere hos samtlige forbrugere, så det er noget af en omgang...

Vi har i øvrigt kun lyset tændt om dagen, og varme på om sommeren, det kræver ikke så meget energi

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Spørgsmålet er om der overhovedet spares noget i forhold til CO2 udledning, her og nu?

Hvis elværkerne kører videre, for fuld damp, er det ligegyldigt om du bruger energien om dagen eller om natten.

Med mindre, at der spares udledning af CO2, ved at man i spidsperioder ikke skal have ældre, ikke så miljørigtige, værker kørende.

I øvrigt er det jo lidt komisk med det her klimahalløj... alle taler om CO2 besparelser og begrænsninger... fakta er, at at verden udleder så og så meget CO2 og hvis I-landene har brug for flere CO2 kvoter, ja så køber man dem bare i U-landene... som traditionelt ikke udleder specielt meget CO2. 
Men CO2 udslippet er det samme.

Hvis der er nogen der troede, at der ville komme en global klimaaftale i stand, bl.a. på CO2 området, ved Conference Of the Parties (COP)15 mødet i København... ja så er de da vist lidt blåøjede... visse lande, f.eks. Kina, har da under ingen omstændigheder lyst til at lave den slags aftaler, af rent kommercielle grunde...

Til gengæld er der jo ikke grænser for den mængde CO2, der bliver frigivet ved sådan en konference 

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis