Moteren vil ikke blive varme

Hej vi har en ford mondeo TDCI fra 2004 hvor motoren ikke vil blive mere varm end 65-75 grader ved normal kørsel. Vi har snart prøvet alt lige fra ny termostat til er rensning af rs ventil samt er blokkering af ventilen (rs) men stadig ikke et godt resultat. Det jeg syndes der er lidt underligt er at hvis jeg træder lidt på speederen så komme den på "normal" temperatur (88 grader) men når jeg så slippe speederen igen så falder temperaturen. Min mekaniker mener at det muligvis er vandpumpen men han mente også alt det andet og  jeg syndes det er ved at blive lidt dyr. Er der evt. nogle der har et eller flere godt råd.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skruer termostathuset af og starter motoren og der så sprøjter vand ud, så virker vandpumpen!
Men læs evt. denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...ic/afpg/1/

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hmm... Kan det ikke være fordi det er lidt koldt i vejret? en diesel bruger jo ikke så meget brændstof. Så diesler har tendens til her i vinterperioden ikke at blive helt driftsvarme. Og nu har det jo været rigtig koldt den seneste tid

Du kan evt. prøve at sætte et stykke pap, der dækker halvdelen af køleren, og se om det hjælper.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Øhh bøøh

Hvad er rs ventilen ?

Er det den der også kaldes egr ventil ?
Hej
Det kan godt hver at det er kaldes egr ventil jeg mente bare at mekaniker sage rs ?
Der kommer varme ind kabinen og vi kan ikke mærke forskel på om motoren temperaturen er 65 eller 88. Min mekaniker har også målet kølevandet til at hver omkring 70 grader
smæk en plade foran det halve af køleren

 

Din bil hedder TDCI hvilket jo nok står for Turbo diesel og derfor skulle der ikke være problemer modsat dem med
commonrail dieseler for de blir aldrig rigtig varme og for eks. har en mazda 5 med commonrail et varmelegeme for
at holde motoren varm nok. Dem der kører i dem (kender et par stykker) siger at det er lidt træls her når det er så koldt som nu
for de sidder i deres nye biler og fryser

Det var et sidespring fra dit spørgsmål,som uldal skriver smæk en plade for det halve af køleren. Dog vil jeg lige spørge om du har sat en original termostat i,for det problem har jeg selv prøvet med både toyotaer,fiat og opel. Ingen rigtig varme før der kom en original termostat i som jo så også koster 200,- istedet for 100 til en uoriginal men det virker.

 Mvh Henrik

Hej

Jeg har nøjagtig samme problem med min Mondeo TDCI fra 2004. Vi har også skiftet termostaterne og prøvet alt muligt... Det er ikke kun når det er hård frost, bare temperaturer under 10 graders varme gør at bilen ligger på 60-70 grader, bilen skal op og køre +140 før den når 90 grader!

Jeg kan lige tilføje at Fords TDCI motorer ER commonrail maskiner, lavet i samarbejde med Peugeot.

Nogen der har gode ideer?
en tusse gammel tråd men dit oliefyr er nok kokset til.
René
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis