Moteren vil ikke blive varme

Hej vi har en ford mondeo TDCI fra 2004 hvor motoren ikke vil blive mere varm end 65-75 grader ved normal kørsel. Vi har snart prøvet alt lige fra ny termostat til er rensning af rs ventil samt er blokkering af ventilen (rs) men stadig ikke et godt resultat. Det jeg syndes der er lidt underligt er at hvis jeg træder lidt på speederen så komme den på "normal" temperatur (88 grader) men når jeg så slippe speederen igen så falder temperaturen. Min mekaniker mener at det muligvis er vandpumpen men han mente også alt det andet og  jeg syndes det er ved at blive lidt dyr. Er der evt. nogle der har et eller flere godt råd.
Hej vi har en ford mondeo TDCI fra 2004 hvor... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ALB69..
Oliefyret har da absolut ingenting at gøre med om motoren bliver varm..? Hvem siger at hans bil i det hele taget har oliefyr?
Skrevet af Mathiasen på 26 dec 2010 16:08
ALB69..
Oliefyret har da absolut ingenting at gøre med om motoren bliver varm..? Hvem siger at hans bil i det hele taget har oliefyr?

Hr. Mathiasen du skal da være velkommen til at korekse mig hvis det ikke behager dig at jeg der personligt har kørt over 500.000Km.i sådan en bil tillader mig at give en frysendene ejer et godt råd.
Dog vil jeg tillade mig at opfordre dig til at  læse lidt på lektien inden du øser ud af din (manglendene)viden for jeg syntes dit svar indikerer at du intet ved om dieselbiler i almindelighed og mondeoer i særdeleshed.
En Mondeo TDCi bruger så meget af den tilførte energi til at drive kørertøjet frem at der ikke er mulighed for at varme vand ved forbrændings processen og den er derfor i lighed med mange andre dieselbiler altid fra fabrikken i Belgien udstyret med et oliefyr det er totalt umuligt at købe en TDCi uden.
Og så var det et råd til spørgeren ikke en diagnose.
René
Nu vil jeg ikke påstå at jeg er et orakel i dieselbiler, men jeg har da haft min del af moderne dieselmaskiner. Dog fra VW-koncerenen.. Disse har aldrig haft brug for oliefyr for at kunne holde varmen, og min nuværende heller ikke. Men jeg beklager at jeg var uvidende om Fords problemer med at holde motoren ordentlig varm. Men jeg gad nu godt have et i bilen.. så jeg slap for at fryse om morgenen
hej
jeg kører vw touran tdi, og den er født med et oliefyr. Fordi motoren ikke giver varme nok til kabinen !
mvh snedkeren

gørenmasseselvsåvidtmuligt

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis