Afløbsproblemer: udluftning?

Hej.

Jeg håber I kan hjælpe mig med mit køkkenafløb.

Installationen kan ses her: http://img692.imageshack.us/img692/4628/tempi.jpg og situationen er som følger:

Hvis jeg tænder for vandhanen løber vandet fint ud gennem afløbet, men efter ganske kort tid begynder det at løbe meget langsomt og vasken bliver mere og mere fyldt med vand.

Når jeg derefter presser lidt på det hvide vandrette rør ved samlingen til vinklen (markeret med pilen) så der kommer der luft til, så løber vandet igen fint ned gennem afløbet. Jeg tror derfor ikke at afløbet er stoppet, men at det er et udluftningsproblem.

Jeg har været oppe på loftet og kigge, men kan kun finde en enkelt udluftningsventil som jeg tror er til de to badeværelser i den anden ende af huset. På taget er der kun udluftning fra emhætte over køkkenet.

Er der nogen der kan lede mig på sporet af en løsning?

/monza
Hej. Jeg håber I kan hjælpe mig med mit... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Rune
Jeg skal ikke gøre mig klog på den højere kloak-videnskab, men kender problemet. Inden jeg går igang med den(fede) julemad, så koger jeg vand i min største gryde og hælder det i afløbet.
Iøvrigt...... Der er da ikke meget ventil i den dims, hvis luft/vand kan løbe begge veje......vender den rigtigt ?


KISS Keep it simple, stupid

Hej Fix-it. Tja noget kunne tyde på at løsningen ikke er helt gennemtænkt eller monteret rigtigt. Som jeg lige kan se kan den kun sidde på een måde. Problemet skyldtes dog ikke en rørfyldning men en god gammeldags prop så tog dumme-hatten på og sad med rensebåndet en halv time i krybekælderen... Så kan man lære at tjekke systemet helt igennem.. Godt nytår til alle.

Umiddelbart tyder det på en forstoppelse / defekt i dit kloaksystem, er systemet begyndt at stoppe til, kan det hjælpe at give det lidt "falsk" luft men ofte er det kun en stakket frist.

Så få en slamsuger på, til at spule og rense systemet igennem.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis