Er en stationcar billigere i januar..?

Jeg har hørt at stationcars og en del større (kraftigt brændstofforbrugene) biler, er billigere at købe til januar - bla. pga. køb/salg af firma biler, og pga årskifte.

Er der hold i det, eller er det bare skrøner..?

Pga. familie udviddelse skal jeg have mig en stationbil med plads til barnevogn osv 

Mange hilsner
Polite
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
faktisk tror jeg, at du skal lure på en årgang af den model du er lun på, der er reg 1. gang i 12. måned. Så har du den inden jul. Hvis du køber en 06'er reg i 12. md., er der meget store chancer for, at det er en 07'er der er tidligt ude. Men hvis den henstår hos autoforhandleren til efter nytår, bliver den jo et år ældre. Derfor fyrer han den gerne af. Mange virksomheder skifter inden årsskiftet og sælgerne ved hvad de får ind i slut år eller start nytår, for slutsedlerne eller leasingkontrakterne skal være i hus. .... og st.cars er guf!!

 

Hej
Det er korrekt hvad uldal skriver - men omvendt er det også et faktum at hvis du venter til januar og køber en frisk importeret bil, vil den bliver afgiftsat i 2010 - og dette giver alt andet lige en lavere afgift på den samme bil, sammenlignet med 2009.
Du er velkommen til at sende mig en forespørgsel via min hjemmeside - www.eucars.dk - jeg laver ikke andet end at importere biler - altså professionelt.
Så kan du få et par tilbud at kigge på og sammenligne priserne. Alt er naturligvis 100 procent uforpligtende.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Jo, eller også henter du den selv i f.eks. Tyskland og importerer den til DK.
(Det her er jo trods alt LDS)
Det er der ikke mange ben i, og afgiftfastsættelsen, kan du få, som foreløbig vurdering fra SKAT, inden du køber bilen.

Jeg har selv importeret min bil fra Tyskland, der er visse ting der er  gode at vide, hvis man vil importere selv... jeg var på en arbejdsplads i Tyskland i 6½ år, hvor det var normalt at medtage sin bil til DK, når man skulle hjem igen.
Det gav mange erfaringer og tips, som man så selv kunne bruge, da man skulle importere sin bil til DK.

Dem vil jeg da glædeligt dele ud af, hvis du er interesseret... via PM naturligvis

Men som sagt, det er ikke særlig svært... og så sparer man mellemhandleren.... undskyld Niels... men jeg regner med at du har nok kunder der ikke tror de selv kan finde ud af at importere biler....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej JBR

Ingen problemer

Min eksistensberettigelse er dels folk som ikke er bilkyndige, ikke kan tysk, ikke kender tyske bilforhandlere, ikke vil have bøvlet med tranport, syn osv., og som ikke ønsker at blive snydt - eller selv er blevet snydt før !

Så du har da til dels ret - dette er et LDS forum - meeen alligevel

Glædelig Jul til alle.

Med venlig hilsen

Niels Vangsøe

www.eucars.dk

Vangsoe
Niels... ja, det er rigtigt.

Det kræver naturligvis lidt arbejde, hvis man vil LDS. Sådan er det jo.
Tilsvarende kan det være, at man belønnes med en større besparelse, netop fordi man LDS.

Jeg kan sagtens forstå, at det for nogle mennesker kan virke uoverskueligt, selv at importere sin bil fra Tyskland.
Specielt er man da i problemer, hvis man ikke taler sproget, eller kender en der gør, som kan være behjælpelig.

Når det er sagt, mener jeg stadig, at det er en forholdsvis simpel proces at importere en bil fra Tyskland... naturligvis skal man, som også her i landet, være opmærksom på ikke at blive snydt i en handel... men det er der nok ingen der er i tvivl om.

Hvis man har fundet drømmebilen dernede og har sikret sig, at den er i orden og evt. TÜV´et, ja så er der jo i og for sig kun et toldsyn, lidt papirskubberi, betaling af afgift og afhentning af nummerplader tilbage... og wupti, så er man kørende

Men jeg er sikker på at du stadig vil have kunder i butikken i det nye år også.
For det er da behageligt, at få nogen til at klare tingene for en.... og så betaler man for det.
Som jeg læser det, betaler man så dig ca. 20.000 Kr. for at importere en bil fra Midttyskland til DK.
(Oplysninger fra din hjemmeside).

Og det er der jo nok ikke noget at sige til, med det arbejde du skal lægge i det.

Også en glædelig jul og et godt nytår herfra.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis