Er der håb for min vaske/tumble-maskine?

Hej

Jeg er den "heldige" ejer af en Ardo AWD 1207D kombineret vaske- og tørre-maskine, som giver problemer.

Under en almindelig vask forårsager den, at der ryger en sikring. Jeg har efterhånden skåret det ned til, at det sker under centrifugering - eller rettere forsøg på centrifugering - idet strømmen også går ved et 10 minutters centrifugeringsprogram. Jeg har nu kun en sikring tilbage, så jeg har indstillet undersøgelserne

Der har tidligere været problemer med elektronikken og der har været skiftet et printkort med den lille computer på, der styrer maskinen. Jeg har dog lidt svært ved at forestille mig, at det er softwaren, der er skyld i, at sikringen ryger.

Jeg skriver for at få gode bud på, om det er det værd at få en reperatør til at kigge på maskinen - det skal siges, at vi ikke har brugt tørrefunktionen særligt meget, så vi vil nok bare købe en vaskemaskine hvis vi skal have nyt. Er der nogen som har en mening?

Mvh
Hjemmestrikkeren
Hej Jeg er den "heldige" ejer af en Ardo AWD... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når den type motor står og brummer med en manglende fase tager det ikke mange sekunder før den er brændt af.
Det er ikke sandsynligt den har holdt til det.
Kondensatoren er sikkert ok. Den knækkede ledning viser jo hvor fejlen er opstået. Har oplevet det samme på en betonblander.
Har du en anden motor, der kører med kondensator, evt. en lille trefaset, hvor du benytter den du har, kan du jo forbinde den, og se om den kører rundt.
Hvis den gør det viser det, at du bare skal skifte motoren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis