Tør man købe en Kinapumpe?

går og overvejer at anskaffe mig luft/vand varmepumpe til hele huset, de etablerede (Nibe, CTC, Danfoss, etc etc) ligger mellem 70.000 til 100.000, det er dyrt her og nu. Så er der f.eks den af typen invest (9kw, med varmepatron), den koster komplet omkr. 27.000 + evt varmtvandstank, det er en himmelsk forskel, er der lige stor forskel på kvalitet, som  pris?

Ville være fint om nogen havde input til dette, se evt på:
www.sp-klimaservice.dk,

74 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg går også selv i samme tanker. På papiret ser de jo udemærket ud, men det er jo lisom med biler (nævner ingen mærker for at undgå en krig ) Men man kan jo sagtens finde to biler der på papiret er ens med en stor prisforskel.... denne må jo forhåbentlig ligge til dels i kvaliteten.
Heldigvis har vores gasfyr fået forlænget livet pga der var en flink VVSer der kiggede på sagen og kunne konkludere at den forrige VVSer nok havde informeret mig forkert....pænt sagt.
Men jeg har kigget på en af dem fra vvs eksperten, der kommer man langt for 25k og jeg tror at hvis nu fyret står af så investerer jeg i sådan en fætter... man kan jo nå at slide 3-4 af de dyre op for hvad VVS eksperten tager.
Bare min mening.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Men så kan man jo bare købe 3 Kina pumper og skifte ud, når noget går i stykker

Kineserne stormer frem på alle markeder... prøv f.eks. at kigge nærmere efter på de ting du har derhjemme... mange er allerede "Made in China".
Der er intet der tyder på, at det i fremtiden bliver anderledes...tværtimod!

Og med hensyn til biler, er der jo masser af eksempler på, at kvaliteten ikke altid afhænger af prisen... eller omvendt... ligesom med hårde hvidevarer og så videre... det er tit og ofte "Mærkevaretyraniet" der bestemmer hvad der står i garagen eller bryggerset...
Og hedder tingene det rigtige, så koster de ekstra og "så er de naturligvis bedre kvalitet end de andre"...

Seneste eksempel er TÆNK´s undersøgelse, samt Which.com´s undersøgelser, af bestemte hårde hvidevaretyper,  der viser at et kendt "branded" mærke ofte anbefales af forbrugerne, selvom undersøgelser viser, at produktet er ringere, og oftere fejlbehæftede, end konkurrerende billigere og bedre produkter...
Bl.a. tyske undersøgelser har vist, at det også gør sig gældende indenfor bilmærker... morsomt

Og sådan er vi mennesker så nemme at narre...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ja det tør siges at kineserne braser frem. Er der nogen her der har erfaringer med disse luft/vand pumper generelt. Denne her på 9 KW plus 2 KW el-varme, den må da klare en del.
de 27 kilo du ska gi - er det incl. fragt , told og moms? Ellers hviler der jo ekstra 30-31% på dine stakkels skuldre. Og check om de har en serviceafd. i europa

 

Hej igen
Ja der er ihvertfald incl told og moms, ser ud til at de hovedforhandles fra Sverige, med videreforhandling til Danmark, det er trend-import.dk som tager sig af sagerne i DK
Man er altid lidt skeptisk når det ikke er de "etablerede" man køber fra, måske er det fejl at tænke på den måde? Det er heller ikke sjovt at spare så meget at det bliver et problem i den anden ende:o)
Annonce

       Når man vandrer rundt i kinesiske byer, ser man disse tingester overalt, så de må ha' en vis erfaring i at fremstille dem.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja man skulle tro at de kan de kinesere, er der flere med "kinaerfaring" indenfor luft/vand varmepumper? Eller er alle gået i "julemode"
I såfald man skulle driste sig og købe sådan en pumpe på c.a 9 KW plus 2 KW varmepatron, er der så nogen der kan anbefale en god billig varmtvandsbeholder, både til brugsvand og til gulvvarme? D.v.s at varmepumpen skal ind over varmtvandsbeholderen, plus evt indbygget varmepatron i varmtvandsbeholderen for at nå højt nok op med brugsvandet, er de splittet sådna nogle tanke?
jbr:
Ja, det var derfor jeg brugte "forhåbentlig til dels" i sætningen, manbetaler også tit meget for branded.
Jeg følger med stor interesse de der kina pumper og håber gasfyret holder længe nok til at se hvad de kan.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Ja, det er lige det der er pointen... mærket koster... men det ved vi vel alle godt ?

I øvrigt... den der Officielle Ellert... er der nogle billeder eller andet hvor man kan se den?
Har tidligere gået med lidt tanker om at købe en ældre Ellert og så rode lidt med den...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 64 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis