Varmepumpe til rækkehus på 65 kvm

Jeg skal ud og ha mig en varmepumpe til mit rækkehus på 65 kvm, jeg for i øjeblikket en pumpe fra Andes siddene som har gjort det fint men efterhånden er blevet træt og begyndt at larme voldsomt.
Jeg skal derfor ha mig en ny og har i den forbindelse kikket på en Panasonic NE9GKE og umildbart hælder jeg meget til den..
Men er selvfølgelig meget interesseret i at høre fra andre med samme pumpe og eventuelt fra nogen der kan andbefale en helt anden pumpe.
Mine krav er at den skal være støjsvag både ude og inde..
Jeg skal ud og ha mig en varmepumpe til mit... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår hvad der bliver sagt, men er nu nok meget godt tilfreds med at have varmekilder ude i alle ender af huset.

Uagtet at der er en blæser der fordeler varmen, vil der naturligvis stadig være varmere, der hvor varmekilden er.

I øvrigt mener jeg, at gulvvarme i hele hytten ville være lækkert... jævnt fordelt varme kommende fra hele gulvfladen... stigende til vejrs... det er i hvertfald rigtigt fedt der hvor jeg har gulvvarme.

Den med varmefordelingssystemet er jo meget god... og det vil jeg da kigge på til min brændeovn.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Varmefordeling er ikke noget problem. En pumpe med inverter justerer varmemængden efter behov, og derfor kører blæseren heletiden med en hastighed der er tilpasset varmeafgivelsen. I den forløne uge med lave temperaturer har jeg haft en temp. forskel på max 2 grader til det fjerneste rum.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis