eternittagplade uden asbest hvor længe holder den?

Hi, Hvor lang levetid har en b6 eternit tagplade i dag sammenlignet med en tilsvarende med asbest som bindemiddel som anslås til at have en holdbarhed om til 50 år.?? hilsen tellme
Hi, Hvor lang levetid har en b6 eternit tagplade... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja men stadig bliver der udviklet på eternitpladerne og en holbarhed kan derfor ikke gives. det samme er med tagpap de giver maks 15års garanti, men da der bliver udviklet på det hele tiden kan man ikke sige hvor længe det holder.
lertegl er måske det eneste man kan give en holbarhed på.
Skrevet af Orla Nautrup på 21 jan 2010 12:31

Hej

Farven er mocca eller lignende, men selvfølgelig vil der være farveforskel hvis hvis man efter 5-6 år lægger et nyt tag op i forbindelse med et eksisterende tag, og jeg kan ikke komme i tanker om en tagtype, hvor dette ikke ville være tilfældet i en eller anden grad.

Ja, men der er jo forskel på patinering og falmning.

Tegl falmer ikke sådan lige, men betontagsten har selvfølgelig en større tendens til det, men du ved sikkert hvad jeg mener.

Lakerede flader vil altid falme.

Skrevet af Jan R. på 21 jan 2010 14:09

Husk på, at selve tagstenen ikke er den dyreste del af en tagrenovering, det er alle de "andre" omkostninger, dvs. arbejdsløn, stillads etc. Så i min verden er det dumt at spare på tagbeklædningen.
Kunne ikke have sagt det bedre selv...

Skrevet af sluppermand på 21 jan 2010 18:07
ja men stadig bliver der udviklet på eternitpladerne og en holbarhed kan derfor ikke gives. det samme er med tagpap de giver maks 15års garanti, men da der bliver udviklet på det hele tiden kan man ikke sige hvor længe det holder.
lertegl er måske det eneste man kan give en holbarhed på.
Ja, naturskiffer og tegl har vist sin styrke som tagdækning.

Tegl fåes faktisk i dag med helt op til 50 års garanti, det er da noget mere trygt end 15 år garanti.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også