forvarmer i en yanmar.

Hej.
Jeg har gået og overvejet om det kan betale sig at sætte en forvarmer på en yanmar 3gm så den ville blive nemmere at starte. Har I nogen erfaring med dette. Kan det overhovedet lade sig gøre, og vil det blive dyrt at gøre.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt kan lade sig gøre .....
Her på matriklen har vi smidt en varmeblæser i motorrummet for at holde motoren frostfri...
DMI truer med indtil - 15 grader i den kommende weekend...
Spændende om vi kan holde motoren fri for frostsprængninger....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
det burde vi, da vi har 50 % kølevæske i. Skulle det ikke være nok? Det eneste der kan være problemet som jeg ser det er, at det ikke bliver rørt rund og ikke bliver blandet. Jeg har lagt mærke til at, når jeg har noget der er blandet som står i en dunk så skiller det.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hej Alte
Det behøver du ikke være nervøs for. Frostvædske emulgerer med vand og der sker ikke lagdeling. Blandingsforholdet er helt fint, du har sikret motoren ned til ca. 37 minusgrader. Hvis du havde kommet mere frostvædske i vandet var sikringen blevet mindre. Helt ren frostvædske sikrer kun til ca 20 grader. Spørg mig ikke hvorfor.
Med hensyn til forvarmning af motoren, kunne du prøve at studere systemet på de gamle Perkinsmotorer, der sidder gløderøret i indsugningsmanifolden. Det er en både billig og nem måde at gøre det på.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis