NAS server - WLAN

Hej

Jeg har taget den vigtige beslutning at vi i huset skal have en NAS.
Jeg har kigget og sat nogle krav. Et af kravene er at NAS serveren skal kunne køre WLAN til vores trådløse netværk. Hvorfor så det - ganske simpelt, den kan nu stå på loftet uden at blive stjålet ved indbrud, den larmer ikke i stue/kontor, ingen pilfingre og flere af den slags fordele.

Men jeg synes ikke at jeg kan finde en NAS der kører WLAN. .
Er der nogen af jer der har viden derom, så kast et indlæg.

Hvis det ikke findes (endnu), kan man så evt. bruge en USB WLAN på en NAS server. (tror ikke selv på ideen, men hvis nu.)

På forhånd tak.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror meningen med de fleste NAS er at de skal kabelforbindes til din router. Det giver den bedste overførsel. Fra Routeren kører du jo så bare WLAN ud i huset. Så op med et netkabel på loftet og igang men tænk lige på evt fugt og varmeafgivelse, så den kommer til at stå sikkert og godt.
Hej igen

Jeg kan se flere af producenterne laver software opdateringer til deres produkter.
Men det er lidt svært at læse om kvaliteten af softwaren på NAS serverne.
Er der igen nogen af jer der har erfaring der, vil jeg gerne høre om det.

Pft

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Jeg har haft min NAS på wlan, også på loftet. Jeg stillede bare en trådlås router op på loftet, og forbandt NAS'en til routeren. Min alm router hernede i stuen var koblet til internettet. Og så oprettede jeg en wireless bridge mellem de to routere.

Det funkede fint, men er gået tilbage til kabling, da jeg bruger den til film og lign. Den bliver konstant maxet ud på 100 mbit. Gbit er et krav fra min side fremover!
Hej igen

Hvor langt kan man trække et kabel uden at miste hastighed ?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Husk nu at lave det som et Gbit netværk, specielt hvis hele huset skal bruge NAS'en.

Datteren skal se den nyeste tegnefilm fra walt disney inde på 52" skærmen, mens knægten sidder og downloader og installerer spil fra NAS'en på sin computer, og konen streamer musik til hendes wireless squeezebox (og hun bliver sgu sur hvis det hakker i lyden).

Det skal jeg lige høre lidt mere om. Har lige erhvervet mig en 2 tb NAS , der umiddelbart bare skulle sættes på routeren og anvendes via "Windows hjemmenetværk".
Kan jeg lave et bedre hjemmenetværk på en smart måde?

Mvh.

Jan R.
Hvilken NAS har du købt? mærke og model?

Jeg har selv bygget min af stumper fra diverse computere. Så jeg har fået præcis de specs jeg ønskede
de fleste nas er nemme at lave netværk med, men husk det der med hvem må oprette/slette osv.
jeg vil nu forslå dig hvis du kender eller har en brugt pc som ikke bruges, brug den den skal kun serve filer.
i vores hus har vi 2 stk gl. pcer som server film, musik osv til 4 stk voksene filmene er i hd kva.
og jeg må give dreamer81 ret 1000 mb ud fra server /nas er et min
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis