Flere "rige" udskyder en løn til næste år.

Hørte i radioen at julehandelen er i fare....

Hvad er regnestykket. Hvis man er i topskat, og man er "rig" så kan jeg se at den vipper ved den årsløn jeg ca. får. Men hvis jeg skyder decemberlønnen til næste år, så er det stadig den del der gør topskatten.

1) Har det noget med pensionsindbetaling at gøre.
2) Er jeg en af de rige ..... Hvornår er man det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den eneste, som ved om du er rig, er vel dig selv. og rig kan ikke sådan lige defineres, der er mange med en høj løn, som har spændt sig hårdt for med en masse lån, og hvis rådighedsbeløb ikke er særligt stort. De har så en del ting til rådighed, som andre i princippet ejer, og som bli'r en katastrofe, hvis indtægterne svigter, er det så at være rig. Selv har jeg altid levet under evne og sparet mere eller mindre op gennem tiderne. Har intet hvor der skyldes penge. Alderdommen sikret. Rar fornemmelse. Rig ? det tror jeg ikke.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
rig er i det her tilfælde at du kan vente med at få din månedsløn uden at skulle låne penge så du skal betale renter.

Jacob
Jeg er meget rig  dog mest på erfaringer
Jeg er begyndt på opsparingen af min anden milion i Banken !
Jeg opgav den første
PeterR... du er rig, når du synes du er rig !

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hele fidusen er, at mellemskatten er afskaffet, og den samlede trækprocent er for de højestlønnede dermed røget et par point ned i 2010, min er f.eks dalet fra 42 til 40 (uden at jeg af den grund føler mig højtlønnet)

Ved at udskyde lønafregningen til januar, får man så glæde af den lavere trækprocent. Personligt gider jeg overhovedet ikke røre ved den slags tricks for at tørre skattefar for 1000 kr, men har man lidt på kistebunden og kan klare sig gennem december uden at få løn, er det da en oplagt, skattefri bonus...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis