elmåler

hjælp!!!
 Hvordan kan det lade sig gøre at min elmåler fortsætter med at køre rundt, til trods for at jeg har slået relæet fra. Det ikke meget men den drejer sgu....

 på forhånd tak......

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kan jeg ikke huske hele min elmåler teori.. men mener at elmåleren (drejeskive) er opbygget på en sådan måde, at den altid vil stille drejeskiven samme udgangs position.

Prøv at se om det ikke er sådan, og se så om den ikke vil holde stille derefter.
Hvis hfi relæet bliver slukket, skal måleren stå stille. Der er ikke noget der heder tilbage til et bestemt udgangspunkt. Drejer skiven rundt, er der forbrug et eller andet sted...Eller måleren har måske en indre svag strøslugende brist..
HFI / HPFI skulle gerne side før alt muligt andet strøforbrugende...

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Nu har jeg desværre ikke en elmåler med drejeskive - men jeg vil holde fast i min påstand om at nogle drejeskivemåler som er installeret i de danske hjem, vil ved ingen belastning først stå helt stille når den lille markering på dreje hjulet er i "midten"...
Hejsa..
Hvis du har fjernvarme, er måleudstyret monteret før hfi... måske er det der dit forbrug er ???
Mvh Jan J
Annonce
ja og idag skal alle tilslutninger være peskyttet med HFI/HPFI så om denne måde og tilslutte en fjernvarme måler er lovlig idag kan diskuteres men det kan vi tage med sikr... en anden gang
Skrevet af anderswitt på 21 dec 2009 20:47
ja og idag skal alle tilslutninger være peskyttet med HFI/HPFI så om denne måde og tilslutte en fjernvarme måler er lovlig idag kan diskuteres men det kan vi tage med sikr... en anden gang
Helt enig.. men de er jo så bange for at folk kunne finde på at sidde med lyset slukket uden tv..... og få gratis varme ;-)

Mvh jan J

Ved ikke om reglerne stadig gælder, men tidligere var det tilladt at lave en stikkontakt til ens fryser, uden om hfi relæet. Som nævnt tidligere, så prøv at slukke for alle grupperne og se hvilken der får måleren til at dreje.


 

Det er jo så rigtig mange år siden jeg har rodet med den slags. Men jeg mener nu altså at den bare skal dreje rundt, grundet et eller andet, teoretisk vås...
Jeg skal da lige prøve at høre mit elselskab ad. Jeg har en korrespondance kørende med ang. rabat på min elpris. mht. varmepumpe!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
jeg har ikke støt på nogle form undtagelser for brug af HPFI i bekentgørelsen eller som førhen med FI/PFI og tror ikke at den går med køle frys uden om HPFI

men nogle varme værker bruger målere med batteri for ikke at folk sidder i mørke med gratis varme
batteriet holder i ca 5år så skal det skiftes

hilsen anders
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis