elmåler

hjælp!!!
 Hvordan kan det lade sig gøre at min elmåler fortsætter med at køre rundt, til trods for at jeg har slået relæet fra. Det ikke meget men den drejer sgu....

 på forhånd tak......

hjælp!!!  Hvordan kan det lade sig gøre at min... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Se Stærkstrømsbekendtgørelsen (søg den via retsinfo.dk)

801.471.2 Beskyttelse mod indirekte berøring

Desuden kan stikkontakter eller andre tilslutningssteder for enkelte brugsgenstande (f.eks. frysere og varmeanlæg), som af driftstekniske grunde ikke ønskes omfattet af HPFI-beskyttelsen, beskyttes ved automatisk afbrydelse af forsyningen ved hjælp af andet beskyttelsesudstyr end HPFI-afbrydere (PFI-afbrydere, sikringer, automatsikringer eller maksimalafbrydere).


Så jo. En fryser eller varmeanlæg må gerne tilskuttes uden om hfi beskyttelse.

 

har kontaktet seas, men endnu ingen respons

 på forhånd tak......

Driftstekniske grunde dækker vist ikke privates "drift". Der skal desuden enten være PFI eller nulling. Desuden skal der være lavet ekstrabeskyttelse med HPFI-/HFI-relæ, (hvor mærkeudløsestrøm ikke overstiger 30 mA) pr. 1. juli 2008, hvilket er installationsejerens ansvar.  

Der er mange, der ikke ved, at de skulle have skiftet til HPFI-relæ. Forsikringsselskaber kan i øvrigt sige nej til at betale erstatning, hvis det kan bevises, at en brand eller ulykke ikke ville være opstået, hvis man havde haft et HPFI- eller HFI-relæ.

SLAM

Hmmm.

drifttækninske grunde er hvis kælderen er fugtig, og dermed vil slå normalt HPFI, derfor kan der opnåes kompensation, så jo den kan køre uden om HPFI, men så skal der jo bare være noget andet der kan slukes for.

Morten Rytman

Annonce
Skrevet af Rytman på 30 dec 2009 18:56
drifttækninske grunde er hvis kælderen er fugtig, og dermed vil slå normalt HPFI, derfor kan der opnåes kompensation, så jo den kan køre uden om HPFI, men så skal der jo bare være noget andet der kan slukes for.


Dette er ikke en driftteknisk grund... Det er et fugt problem, samt anvendelse af noget matriale i nogle omgivelser som det ikke er beregnet til.... ---Driftteknisk, er hvis der sider en brøndpumpe i kælderen og der vil blive oversvømmelse hvis denne pumpe ikke kan køre... -- Drift-Teknisk.--
Hej..
For mig lyder det som om tråden er ved at køre af sporet.. Hvis vi skal tale HPFI kontra HFI og " Driftteknisk grund" skulle man måske starte en anden tråd, så kunne man også på et senere tidspunkt bruge søge-muligheden for at finde frem til de guldkorn..
Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis