Bryggers

Hej.
Mig og min kæreste har lige købt et hus fra 62 hvor bryggerset ikke har set en kærlig hånd siden da.

Så det skal renoveres!! Men men - vi har ikke ret meget forstand på sådan noget. Vi kender en del håndværkere, som selvfølgelig gerne vil hjælpe, men jeg kunne godt tænke mig at få et andet syn på sagen.

Hvordan griber man det an? Hvor lang tid tager sådan noget hvis man kun tager weekender til det? Hvordan ligger vi et budget for sådan noget?

Altså det der skal laves:
Vi vil gerne have gulvvarme - el??
Gulvet hælder rigtig meget hen mod en rist der er der, så det skal også rettes ud
Der skal ligges fliser
Der skal nyt loft op - gode råd hertil (hvilket slags. evt. med spots etc.)
Bryggersinventar - hvor køber man det henne hvis det skal være kvalitet, men ikke alt for dyrt?

Det var lige umiddelbart det jeg kunne komme i tanke om.

Venlig Hilsen
Nadja :

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der jo ikke pokkers mange oplysniger at gå efter, ud over at det er fra '62 og at gulvet har stort fald mod risten.
I skriver heller hvilken varmeforsyning I ellers har i huset.

Kender ikke de nøjagtige byggemetoder i '62, men jeg vil skyde på at når I nu gerne vil have gulvvarme, at det bedste vil være at få det gamle gulv hugget op, for at få det lavet efter nutidens standard, dvs. 300mm isolering, 100mm beton med nedstøbte varmeslanger. Husk rionet. Nyt gulvafløb med korrekt fald på gulvet. Afslut med klinker.

Gulvafløbet kræver en VVS'er. Gulvarmen ligeså, hvis I har fjernvarme.

Loftet udførelse er dels afhængig af Jeres smag, samt de faktiske forhold, bla. hvor højt der er til loftet og hvordan det er udført i '62. En del huse fra den tid har vist de berømte gipslofter iform af 40x60cm paneller. Er der dampspærre?
Enten kan I jo sætte nye gipsplader direkte på det gamle loft, hvis I kan komme til at skrue op den oprindelige forskalling. Husk at loft-dåsen skal forlænges, evt. ledningerne også.
Ellers kan I jo, hvis der er lofthøjde til det, sænke loftet med eks. 100mm og få isoleret, ny dampspærre og gips. Så er der jo også plads til isætning af spots. Personligt tror jeg at jeg ville vælge LED.

Bryggersinventar er jo i bund og grund køkkeinventar, så, afhængig af Jeres smag, er det jo sådanne mærker I skal gå efter: JKE, Designa, Kvik, Ikea og hvad ved jeg. Det kunne jo også være noget fra et brugt køkken, evt. med nye låger.

Skriv igen med mere info, måske med et par billeder.....

MvH
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej Nadjahansen
hvorfor vælger i el gulvvarme?? det er dyrt at bruge. selvom i ikke kan tilslutte vandbåren gulvvarme var det måske en ide at lægge slanger ned alligevel man ved jo aldrig hvad der sker i fremtiden måske får i muligheden senere og så ligger slangerne der.
At lægge gulvvarmeslanger og selv tilslutte kræver ikke en vvser det må man gerne selv, man skal selvfølgelig vide hvad man laver.

Morten


Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hejsa. Så er jeg tilbage - nu er vi lige flyttet ind og kommet på plads. Jeg har vedhæftet billeder af vores bryggers.

Vi er lidt på bar bund her. Vi har nogle ideer til hvordan det færdige resultat skal se ud. Men at kommer herfra hvor vi er nu, til det færdige kender vi INTET til. Så jeg har brug for lidt hjælp.

Er det overhovedet noget vi kan gøre selv? Selvfølgelig foruden de ting man SKAL have aut. til f.eks. gulvvarme.

De ting vi har tænkt os:

Gulvet er meget lavt - man går et trin ned når man går ind som det os fremgår af billederne. Her har vi tænkt os at vi ville støbe et gulv ovenpå med gulvvarme i (og selvfølgelig isolering )

Så skal vi have flyttet vasken hen på den side hvor vaskemaskinen og tørretumbleren (disse skal forblive på den væg også).

Så skal vi have et form for skal som kan gemme vores GAS-fyr og vandvarmer.

Så skal vi have nyt loft. Der er spansk loft nu.

I bryggerset er der skråvægge i den side hvor vaskemaskinen og tørretumbleren er.

Er det nødvendigt at banke puds ned af væggen, eller kan man nøjes med at spartle og male??

 

Ved godt det er en stor sammenblanding af det hele, men vi har på ingen måde den helt store forstand på renovering.

 

Venlig Hilsen

Nadja 

tjae dine billeder ser lidt tynde ud
du må nok lige ned og trykke på den
mappe der hedder om lav det selv
der står der hvordan du skal gøre
for at oploade billeder så vi andre
kan nyde dem også :--)

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej igen..
Her kommer så lige billederne også..

Men har lige et spørgsmål mere.. Vi har besluttet at ville have tilbud af prof. på dette, og er lige blevet kontaktet af en mand der ejer CP service i Bevtoft. Han er udd. elektriker siger han. Også var det jeg tænkte om det er normalt at en elektriker tager sådan et arbejde som det her.. Der er jo også tømre, murer vvs etc. arbejde under..??
nu siger han er uddannet elektriker måske er det sandt men få ham lige tjekket
og få nogle refferancer på ham og hvad han har lavet før hen
for det er ikke normalt at en elektrikere påtager sig mere end det elektriske
men det kan jo være at han står uden arbejde og bare vil lave nogle penge
men har han lov til at lave el. uden en mester bagved  ?
og rør/vvs arbejde skal der og autorisation til
bare de to ting er ikke noget der normalt forekommer at nogle
er udannet i de to fag men det kan da forekomme men de ligger
langt fra hinnanden  andre sammenkoblinger af udannelse er set før
el/snedker , mure/tømre , vvs/mek ,tybisk nogle der kunne være
naturlig at ligge sammen hvis mand ønsker at tage nr2 uddannelse
i stedet for en overbygning af den 1.

I kan da sætte et dobbeltskab op omkring jeres to beholdere
og indrette efter dem ved at den øverste hylde lige under beholderne
indsættes en form for reolkasse som er lige til at tage ud hvis i skal
tilbeholderne eller også laver i fast arangemant men hvor så hele skabet
svinges bort/trækkes ud når der skal laves noget på dem

og i behøver ikke at banke puds ned hvis det ikke sidder løst og hvis
der er noget løst så bank det forsigtig af og puds det op igen inden
i maler
i kan evt. sætte glasvæv op

hvad med fryseren hvor skal den være ?
en ide var at fryser/vaskemaskine/tørretumbler står i den ene ende
højskab i den anden ende og vask/bordplade imellem med under
og overskabe evt med bordplade hen over vaskemaskine/tørretumbler
og det med at sætte skabe/ bord og vask op er ikke så svært
men hvis i ikke har prøvet noget LDS før så aliere jer med en af vennerne
der kan og lær af  hende/ham og der skal ikke bruges særlig meget værktøj

men uanset hvad i går igang med så sæt jer ind i hvordan og i hvad rækkefølge
det skal gøres og hvorfor    Start evt. med at låne 3-4 årgange af  gør det selv
på det lokale bibliotek der er masser af oplysninger + ideer
så vil i få en ide om hvordan tingende hænger sammen men husk
det er ikke det samme at læse som at lære det fra en der har prøvet det
før
et godt råd er hvis i har nogle handybekendte og tilføjer en bedre middag
som belønning er det tit guld værd når man skal have hjælp i starten af
sin egen handyman kariere men husk det er ikke dem der skal lave
hovedparten men at de skal være der og vise det alt i mens at jobbet
bliver udført i fællesskab
og så er der ikke noget hvor det hedder "det er godt nok"
godt nok til hvad

husk vi laver alle fejl og lære af dem
dem der er rigtig gode har lavet mange fejl og lært af dem alle
og der for har en ide om hvordan man undgår dem

glæder mig til at se slut resultatet
god fornøjelse med projectet

Dennis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også