Ny gruppetavle, fra harald nyborg?

Hej

Vi skal have ny gruppetavle, da den nuværende er fra 65 og uden hpfi relæ. Elektrikkeren skulle have 2500for sådan en inkl montage, der ifølge ham vil tage ca. en time, kan på harald nyborg's hjemmeside se at man kan få en for 795kr som umidlbart kan mere en vi har brug for. Vil det sige min elektrikker tager 1800 i timen(hvilket måske er lige i overkanten) eller er det noget skrammel den fra harald nyborg?
32 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjoee..dyrt er det, men til regnestykket kommer vel også kørsel og de lovpligtige beregninger og dimensionering. Man må ikke montere sådan en selv ifølge lovgivningen og er man GDS'er er det vel også en af de sværete opgaver man kan komme ud for - hvis det skal gøres rigtigt. Du skal vel have det hele gjort stømløs ved at trække laskerne ved måleren.
Har set at nogle internet forhandlere af gruppetavler tilbyder en varmeberegning medfølgende, men det bliver det ikke helt lovligt af.
Du kan jo også prøve at høre et par andre elektrikkermestre om havd de skal have for opgaven.
Nu er tavlen fra Harald Nyborg sikkert ikke formonteret så der er trukker forsyninger mellem alle grupper osv., hvilket der sikkert er i den elektrikeren levere, derfor kan de 2 ting ikke lige sammenlignes.

Så tror ikke lige han kan montere den fra harald Nyborg på en 1 time.

Hvis de 2500,- er incl. moms syntes jeg faktisk den er en okay pris.
jeg har lige købt en tavle af dem der bliver omtalt til mit udhus, og den er lige til at sætte op. og montere forsyningskablet i HPFI relæ'et... Så jo du kan sagtens få en tavle der er klar til brug og billig. Elektrikerens kommer 99% sikkert bygget fra LK (har selv fået en gennem elektriker kammerat som kostede 1800 inkl moms i indkøb) og de håndbygger og beregner tavlen efter dit behov/bestilling.. Deraf prisen.. ydermere syntes jeg stadig det lyder okay billigt hvis din elektriker levere en LK tavle og montere for 2500kr.. ellers ville jeg hente en harald nyborg tavle og få ham til at montere den

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

BTW mener jeg at der skal være trukket mellemledninger i en tavle der bliver solgt som harald nyborg gør.. ellers skal elektrikeren beregne tavlen...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

M.Andersen har ret, hvis ikke den er formonteret og hvis ikke den er beregnet, skal elektriker selv udføre dette, også tager det altså lidt mere end 1 time.

Jeg tror klart det er billigst at købe en tavle hvor dette allerede er udført.
Annonce
ja lige præcis.. og det er det i den fra harald nyborg.. den er CE godkendt og samlet her i DK...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Tak for svarene, det ser ud til at prisen ikke er helt hen i vejret, omvendt vil jeg nok også spørge ham hvad han skal have for at montere den fra harald-nyborg hvis det betyder jeg kan spare 1000kr.
Det skal tilføjes at jeg egentligt også syntes at 2500,- er rimeligt, blev bare overrasket da jeg så den i harald-nyborg...
M.andersen: Nu har du både en fra L.K. og en fra harald-nyborg, er der nogen forskel i kvaliteten?

Undertegnet har også haft begge, den første var bare en midlertidig fra Hrald Nyborg, da den alligevel skulle skiftes til større, når tavlen skulle flyttes fra 1.salen ned til den nye mellemgang.

Og må altså erkende at den fra LK altså er bedre kvalitet, og ikke mindst en pænere tavle.
fik min skiftet for 1. år siden det kostede 5000, det er for en LK tavle med hpfi, 4 lys grupper og 2 kraft gruppper, og ny måler med fjern aflæsning.

synes de der tavler fra harald skrald virker noget blikket i det, det er det sidste sted i min bolig jeg ville spare et par 1000 kr.
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis