Peugeot 405 med dårlig motor

Hej Forum.
Jeg har en Peugeot 405 ´89 som sætter ud når jeg kobler ud, den starter udemærket og ligger på 12-1500 omdr. når den er kold, men når den så bliver varm, svinger den mellem 600-1100 omdr. Den mekaniker som har kigget på den siger at der skulle skiftes en termostat da motoren ikke blev varm nok, den er blevet skiftet, men han siger også at min kaburator skal skiftes, og det er en sydamerikansk kaburator der sidder på, og den kan kun køre på methanol, da den har en belægning som bliver ødelagt,når den køre med benzin, i løbet af 2 år, og det er 2 år siden at kaburatoren blev skiftet. Han siger at der skal en europæisk kaburator på, og de er svære at finde.  Men den sætter ud nogle gange når den er varm og jeg kobler ud, men nogle gange kan den lige holde sig igang. Men er det kaburatoren eller er det noget andet.?? Benzin pumpen er også skiftet. Jeg vil bare ikke ofre flere 1000 kroner på det, da jeg allerede nu efter at have haft den i lidt over 2 år, har ofret næsten 10-15000 kroner på bilen.
Nogen der har en god ide til hvad der kan være galt.??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke finde en sådan karburide ved ophuggerne?

Med venlig hilsen
ktm

Hej ktm.
Jo det vil jeg mene, men mekanikeren ville prøve at se efter en der var i udemærket stand, og virkede, så det venter jeg på nu.
Men det er øv øv at den sætter ud nogle gange selvom den er varm. Jeg fik at vide af mekanikeren at der sidder en vaccum beholder på motor blokken og den er ikke tilsluttet da den er i stykker, hvilket at jeg ikke vidste, den har en eller anden virkning på tænningsystemet, og den skal også udskiftes, da der en hul igennem den, så nu må jeg se om hvornår det bliver lavet da mekanikeren skal have delene hjem først.
karburatoren KAN være slidt i spjældakslerne - men den med belægningen? Vacuumdåsen styrer høj of lav tænding og kan være skyld i det hele.

Hej uldal. Det der med belægningen, var noget som mekanikeren sagde, det er en kaburator der er lavet i sydamerika, og de kan køre på ethanol, og det mener mekanikeren kan være fejlen, så han ville skaffe en europæisk kaburator der passer til modellen, jeg har ikke forstand på det, så jeg må stole på hvad han siger. Det der med vaccumdåsen, var jeg godt klar over at den ikke var tilslutet, dt er noget min svorger,( som er mekaniker ) har lavet, da han lånte bilen på et tidspunkt, og syntes at en tur fra Lolland til Nordsjælland og tilbage kostede ham for mange penge i benzin. ( ca 750.- ) Men jeg må have fat i mekanikeren og høre ham om han har fundet ud af noget med kaburatoren og vaccumdåsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis