Ledning - spots i udhæng

Hej

Jeg har købt 3 spots til GU10 pærer på 230 V. Der med medfulgte pærer på 35w, men dem skifter jeg ud med LED pærer på 3W. Spotsne skal sidde i udhænget.

Men mit spørgsmål går på ledningerne i mellem spotsne.

De ledninger der fulgte med er ikke lange nok, hvad kan jeg benytte istedet for.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der kan hjælpe. Kan se på pakken at de siger at man skal bruge 0,75 mm2. Men er der andre specielle krav til ledningen ?
Hvilken type spot er det.
Til nogle af dem, skal der bruges silikonekabel pga. varmen, ellers er det normal installationskabel 3x1,5#.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

1.5 er måske lige i overkanten, hvis der står 0.75 på pakken kan du jo bruge sådanne

Hvad er udhænget?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Ledningstrækket vil nok blive betegnet som fast installation, så må der ikke bruges mindre end 1,5.

Jeg ved godt at jeg bliver punket for det, men det er autoriseret arbejde.
Hej Alle.

Det skal være 3x1,5 kvadrat ledning og helst silikonkabel, da temp. på halogenpæren vil ligge et sted mellem 100 og 150 grader, alt efter hvilket halogenpære ( mærke ) man køber

Man bør ikke bruge alm. installationskabel da de fleste kun tåler 60 grader.

Håber i kan bruge dette indlæg.

 

Med venlig Hilsen

Kent Bak

En netbutik med belysning.

Belysning, LED lys, fiberlys og halogen belysning

www.medialys.dk

 

 

Annonce
Skrevet af Medialys.dk på 19 dec 2009 17:49
Hej Alle.

Det skal være 3x1,5 kvadrat ledning og helst silikonkabel, da temp. på halogenpæren vil ligge et sted mellem 100 og 150 grader, alt efter hvilket halogenpære ( mærke ) man køber

Man bør ikke bruge alm. installationskabel da de fleste kun tåler 60 grader.

Håber i kan bruge dette indlæg.


jeg tror ikke at spotsne bliver så varme som 100-150 grader, for som skrevet i det første indlæg bliver halogenpærerne skiftet ud med LED.
Skrevet af SystemNET på 19 dec 2009 23:12


jeg tror ikke at spotsne bliver så varme som 100-150 grader, for som skrevet i det første indlæg bliver halogenpærerne skiftet ud med LED.

Det er komplet lige gyldigt, da lampen er godkendt til de andre pærer


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej igen.

Nej det er korrekt med LED pærer bliver de ikke varme, MEN man skal lave installationen efter max effekt som må sættes i halogenspotten og her er det 35 watt.

Hvis det var en LED halogenspot, så er det en helt anden ting.




 

Med venlig Hilsen

Kent Bak

En netbutik med belysning.

Belysning, LED lys, fiberlys og halogen belysning

www.medialys.dk

 

 

Skrevet af Medialys.dk på 20 dec 2009 10:01
Hej igen.

Nej det er korrekt med LED pærer bliver de ikke varme, MEN man skal lave installationen efter max effekt som må sættes i halogenspotten og her er det 35 watt.

Hvis det var en LED halogenspot, så er det en helt anden ting.


Ja det er selvfølgelig korrekt Men er spørgsmålet ikke også om det er en fast installation? Hvis der leveres 0.75 hvad betyder det så?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis