varme???

Hey har et problem i min renault megane fra 1997.  min varme virke ikke, og den blæser kun på højeste hastighed... er det varme elementet der er gået, ??? eller ?? har prøvet engang men kan ikke  rigtigt få, vinduesvisker armen af, de sidder ædder bankme godt fast,  har prøvet med lidt af hvert :-S er der nogen der kkan give et hint til at få dem af så jeg kan skifte varme elementet, eller om det er noget andet der kan være løsningen...

håber at få et hurtigt svar
Hey har et problem i min renault megane fra 1997.... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Åhhhh! Har du haft "vandproblemer" med bilen? For det KAN være en luftlomme i varmeapperatet der standser gennemløbet. Der er et gammelt trick, som går ud på - med varm motor - at køre bilens forende op på en 30 cm forhøjning, tage kølerdækslet af og vent 5 min, mens bilen går tomgang (træk for f... håndbremsen). Teoretisk set, skulle luftboblen - hvis den er der, finde ud af varmeapperatet til udluftning i motoren.
Go held.

 

Og så den negative vinkel på sagen!
Det kan også være en begyndende defekt toppakning. Meget almindeligt her i starten af vinteren.

Med venlig hilsen
ktm

 

Så vil det da boble i elspansionsbeholderen ved motorogang - eller?

 

toppakningen blev skiftet i 2008 ??+
En begyndende toppakning sender bare lidt luft/udstødning ud i kølevandet som har tendens til at samle sig i varmeapparet. Ofte kan man høre det gurgler inde i varmekassen, idet man accelererer op fra stilstand, ved f.eks. et lyskryds.
Vi ved jo heller ikke om det bobler i ekspansionsbeholderen, hvis man belaster motoren og vi ved jo ikke, hvor godt udskiftningen af toppakningen er lykkedes, eller om der er en lille revne i topstykket. Jeg kender ikke forhistorien og iøvrigt heller ikke noget særligt til franske biler.
Har bare oplevet dette fænomen mange gange i min lange tilværelse med biler.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis