varme???

Hey har et problem i min renault megane fra 1997.  min varme virke ikke, og den blæser kun på højeste hastighed... er det varme elementet der er gået, ??? eller ?? har prøvet engang men kan ikke  rigtigt få, vinduesvisker armen af, de sidder ædder bankme godt fast,  har prøvet med lidt af hvert :-S er der nogen der kkan give et hint til at få dem af så jeg kan skifte varme elementet, eller om det er noget andet der kan være løsningen...

håber at få et hurtigt svar
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan prøve at tage haveslangen og skylle kølesystemet igennem - det kan også være en termostat der hænger åben så den ikke bliver ordentligt varm.. hvad siger temperaturmåleren til motorkølevandet?

/cs

æhhhh - hvorfor vil du have viskerarmene af?? VArmeapperat skifter man inde i kabinen. Varmeapperatet er en radiator med vand i. Den står i forbindelse med motorvandet. I motorrummet øverst under vinduet, går der nogle tynde sorte vandslanger ind i bilen. Kør bilen varm og mærk på dem begge, hvis den ene er varm, er det sikkert hanen der har sat sig. Hvis de er kolde er det måske termostaten.

 

begge slanger er varme hele vejen ind til kabinen, og ind i kabinen men der komme ingen varme ud... hvad kan problemet være så
Dit varmeapp. kan være af den luftblandende type hvor temperaturen reguleres ved at blande varm og kold luft. Hvis begge slanger er varme uden temperaturforskel er det fordi der ikke bliver kølet på vandet i kabinen.Så er det klappen til temperaturreg. der ikke flytter sig - læg dig på ryggen og kik op undet instrumentbrædtet mens du prøver at dreje eller skyde alle knapper og kontroller at armene bevæger sig på varmeapp.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
når de begge er varme, er der gennemgang i varmeapperatet. Der sidder nogle klapper som styrer hvorhen varmen skal gå i kabinen. Måske er de blokerede. Når blæseren kører, skulle der gerne komme luft et eller andet sted MEDMINDRE at motoren i blæseren ikke sidder fast på akslen og dermed ikke trækker skovlhjulet rundt. Jeg mener blæsemotoren sidder i højre side under handskerummet.

 

Annonce
altså motoren kører, men den kan kun køre på fuld skrue, ikke på f.eks 1 2 3 kun 4, og der kommer luft ud alle kaanaler, og det er en meget mild varm luft der kommer men ikke så man kan holde varmen da
OK Problemet med blæseren er den modstand der styrer hastigheden. Den er feset af. Men varmen kan kun skyldes, at vandet alligevel ikke er så varmt som det skal være, når det går over i varmeapperatet. Hvis varmemåleren til motoren er OK, kan det være den regulator der styrer mængden af vand i varmeapperatet.

 

ja hvor sidder den henne
to personer skal der til. Mens den ene flytter varmeregulerings-knappen frem og tilbage, kigger den anden efter i motorrummet. Her kan man se kablet bevæge sig. Ellers følg den ene af de to små slanger fra, hvor den er koblet på motoren og ind til kabinen. Her skal du støde på et hus af alu. Kontroller at armen har fuldt udslag. Problemet er ikke så simpelt, hvis din regulering er elektronisk styret, så er der intet kabel, men en lille stepmotor på huset. I den sidste ende er det nok det nemmeste at køre op til Vestergård på Trianglen. Det koster ikke noget at lade dem kigge.

 

ja vil jeg gøre, men ville lige høre om man skal kunne mærke om der er tryk på slangerne, for når jeg presser dem sammen, er det lige som om der kommer bobler i vand beholderen
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis