montering af spændingsregulator

hej herinde.... har købt mig en garmin fishfinder til min båd og monteret den.. men når jeg starter den op skriver den der er for meget spænding på og lukker derefter ned.. fik så afvide jeg skulle tage i thansen og købe en spændingsregulator og sætte imellem.. men men der er 4 ben på den regulator nogen der ved hvordan den monteres ????

her er et billed af den.. http://www.thansen.dk/product.asp?c...1712458917

mvh
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mikkell

Hvad kører du med af spænding på din båd? Er det 12v eller 24v?
Hej Igen
har du et multimeter? hvis du har så mål lige spændingen. Men det lyder ligegodt usandsynligt at du med et 12v anlæg skulle få overspænding på systemet. Har selv en Garmin Fishfinder og så vidt jeg husker kan de køre både på 12 og 24 v ( omstiller selv ). Men jeg ved at hvis de kun kan køre 12v så skal spændingen op over 15 v før der bliver meldt pas. Jeg tror det er selve instrumentet der er noget galt med.

Mvh Finn
hej finn....

det startede da jeg satte et nyt batteri i båden da det gamle gik dødt.. det gamle hed noget med 45 amp og det nye hedder 60 eller 65 amp... ved ikke om det har noget at sige,,.. ??
Garmin siger 10-18 Volt for de fleste af deres modeller. Det burde dække området for et 12 Volts batteri (11 V så er det helt fladt - 15 så skal der ikke lades mere).
45 eller 60 Ah siger kun noget om kapaciteten, dvs. hvor meget strøm der kan trækkes i hvor lang tid.
Du har vel ikke købt et batteri uden syre? (et man selv skal fylde syre på)
Det kan måske forklare en for høj spænding hvis der lades på det, samtidigt med at fishfinderen er tændt.

MVH
Ulf

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Annonce
hmm... ved sq ikke helt om det er med syre eller ik.... det er et varta batteri fra huggeren af ... mener at der sidder de der propper i toppen af det ...
Det er kun hvis det er fabriksnyt at man risikerer at få et uden syre (eller vand). Frem med voltmeteret og check spændingen.
Har du en gammel 12V pære, så prøv med den - lyser den svagt og rødt er batteriet fladt, brænder den med usandsynligt kraftigt hvidt lys i få sekunder, så er det et 24V batteri

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

læser lige om garmin 300c... maksimalt 33 v dc..... så der må sq værer noget galt et sted....
Måske fejlen er noget andet en forsynings spændingen?
Det kan jo være den kan måle om transduceren er forkert tilsluttet??
Ellers er det nok retur til forhandleren

Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

den skriver noget med at spændingen er for høj og transduceren lukkes ned.. og så noget med at stille på alarmerne i menuen.. men det hjælper ikke noget ....
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis