WiFi-radio problem

Vi har været ude og købe en lille DAB-radio. Men fordi vi bor på norddjursland, som er et sort hul i forhold til DAB-modtagelse har vi valgt en radio (Lumatron MR8), som også kan modtage Wifi, altså gennem internettet. Den er kabelforbundet og modtager utrolig mange programmer, men det ene DR P5, som vi gerne vil høre, det springer den simpelhen over. DR Oline, som ligger lige før DR P5, og DR P5000, som ligger lige efter modtager den fint, men IKKE DR P5! Hvorfor springer den netop den kanal over, som vi gerne vil høre? Når jeg bruger PC’en med samme kabel er DR P5 med og spiller fint, men altså ikke på den nye DAB/WiFi-radio. Er der en naturlig forklaring? Knudr

Venlig hilsen
Knud
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Radioen har det svage punkt, at man skal bruge hjemmesiden http://www.wifiradio-frontier.com/, som er bygget ind i radioens firmware. Men det er nemt at oprette en konto, vælge favoritstationer, eller tilføje stationer. Dine favoritter kan derefter ses på radioens display.

Har du prøvet det?

Mvh.
Kim

Hej knc
Tak for dit helt rigtige svar. Jeg har i mellemtiden skrevet sammen med en tekniker i DR. Han fortalte mig fremgangsmåden og gav mig linket til DRP5, så nu modtager den osse P5.
Der er så tilkommet et nyt problem, idet den ofte sletter koden til den trådløse router. Det er rigtig surt når koden består af 20 tegn, som hver især skal ledes frem et ad gangen.

Venlig hilsen
Knud
Mht. routerproblemet kan det ikke have noget at gøre med routeropsætningen? Du kan højst sandsynligvis ændre tidsgrænserne for dvale og andre ting. Jeg har mulighed for at ændre sekunderne for hhv. "ReAuthentication Timer", "Idle Timeout" og "Group Key Update Timer". Jeg havde tidligere problemer med den bærbare med Vista, og ved at ændre værdierne til maksimum, løste det mit problem.

Mvh.
Kim

Jeg har desværre ikke så meget indsigt i trådløse routere, men det kan være jeg skal ofre lidt tid på den. Den er hentet i den lokale nærbutik en dag, hvor vi fik flere unge mennesker på besøg med de bærbare, og det var disse unger, som først konstruerede et kodeord på over 60 tegn. Så brokkede jeg mig, og nu ligger der en på ca 20 tegn.
Men nu har jeg altså 2 stk bærbare på den trådløse, og der er altid forbindelse til dem. Og så er det vel ikke routeren, der er problemet ??? Eller?
Jeg ved ikke engang, hvordan man kommer ind i routerens opsætning? Der står Trendnet ovenpå den.


Venlig hilsen
Knud
jeg har ikke rodet med en trendnet router endnu, men det som jeg kan læse mig til (lidt alt efter hvilken model det er) skulle der være en cd med som kan hjælpe dig med opsætningen, men nu skriver du at "hvor vi fik flere unge mennesker osv" har de sat et pass word på? udover standart?
til slut vil jeg lige sige at hvis du ikke har såmeget forstan på sådan en opsætning af en router så lad være med det selv.
Annonce
Jeg er helt enig med plm36 - lav være med at rode med en trådløs router, hvis du ikke kender teknikken bag. Der skal ikke meget til før forbindelsen til computeren syger, og så kan du sidder de næste par aftener for at få det til at fungere. Been there, done that!

Inviter i stedet "de unge mennesker" på et besøg, hvor de sætter den ordentlig op. Så kan du i samme omgang få dem til at droppe de lange passwords. Hvis det er for sikkerhedens skyld, er det ikke mere gavnligt at bruge et langt password. Hackere er ligeglade med om de skal bruge 30 sekunder eller to minutter på at cracke koden. Brug i stedet en ordentlig kode, som du selv kan huske. Min kode til mine routere er kun på otte tegn, men er en blanding af bogstaver og tal.

Mvh.
Kim

Købte en MR-8 igår - tilbud 499,95 i Quickly- er meget tilfreds med den. Men der er et USB-stik bagpå den - det er også vist i manualen men ikke et ord om havd det er til. Er der nogen der ved det *?

 

hej igen

lyder helt ok hvad en mr-8 er for en ting,
usb porten bagpå er nok til at tilslutte printer til så flere i husstanden kan skrive ud på den uden at en bestemt pc skal være tændt, og måske kan usb porten bruges til mobilt internet

mvh

Peter
pml36, der er vel næppe et USB stik på en DAB radio (MR-8) til printerdeling - eller hur ?
nej da min fejl læste ikke tråden ordligt igemmen, beklager meget.
med kan du sikkert spille mp3 musik filer eller lig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis