Skift kølervæske på en vw caravelle

Jeg har en caravelle fra 2005 en T 5. jeg skal have skiftet kølervæske på min bil, jeg har skruet bundpladen afrmen ved ikke hvilken slange jeg skal have af for at tømme den.Der er nogen der siger jeg  bare skal have den store slange af som går ind til køleren men ved det ikke [script removed]falck

Falck

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder desværre meget rigtigt.
Jeg støder jævnligt på biler, hvor der ikke er en aftapningshane, men hvor man er nødt til at tage den store slange, der går ind i bunden af køleren af, med et umådeligt svineri til følge.
Jeg har ikke fantasi til at kunne finde ud af at opfange vandet der kommer farende ud, når slangen endelig slipper sit fæste i studsen!
Det er voldsomt irriterende at hele værkstedsgulvet sejler efter den opgave.

Med venlig hilsen
ktm

Mon ikke der er en aftapnings skrue.

På min gamle passat 3b fra 97 er der aftapningsskue i køleren på.

Men på min sidder den godt gemt bag afdækningen i kofangeren i venstre side.

Hej tusind tak for jeres hjælp. Fandt ud af at jeg var nød til at have den store slange af der går ind i køleren nederst :-) og ja det sviner godt nok og bagefter er man jo nød til at  ind under bilen og have skruet det hele sammen igen så har man det sku i håret også [script removed]. Men så har jeg lært noget nyt...

Falck

mon ikke du skulle tage en visit på caravelle.dk de fyre der kender alt til t4 og t5 modellerne...
har selv en caravelle t4 og har fået rigtig meget hjælp derinde...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis