Brandalarmer/ederkopper

Hej
Jeg har fået et lidt iriterende problem omkring de brandalarmer som man idag skal installere når man ombygger/renoverer sit hus og som følge deraf skal have en byggetilladelse.
Af byggetilladelsen fremgår det at der skal installeres godkendte brandalarmer med extern/intern strømforsyning (230v / 9 v batteri eller lign.)
Jeg har derfor installeret 3 stk. L Protect optisk røgalarm (som er godkendt i henhold til bygningsreglementet) med back-up batteri, alle sammenkoblede således at gå en alarm igang starter alle med en infanalsk larm!-----------så langt så godt.
Edderkoppeyngel??
De syntes at der er alle tiders sted at opholde sig nemlig inde i det optiske kammer i brandalarmen med der resultat at alarmen starter i tide og utide til trods for at det støvsuges ofte omkring alarmerne lige lidt hjælper det.
(har adskildt en for at se hvad problemer er : et lille fint væv + et stk. edderkop mindre en 1,5mm er skyld alarmen )
Der er godt nok iriterende klokken meget sent om natten at blive vække på grund af det kryb
Har overvejet at skifte til et andet system ; de var ellers dyre nok

Er der nogle der er har god ide?
TON
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo "glemme" at sætte strøm til, nu har du jo indstaleret dem og fået din bygge godkendelse. Tror du nogen sinde myndighederne kommer og kontrolere dig ?

V.h.  Håndværkeren
at koble det fra er det mest vanvittige svar jeg nogensinde har hørt. du kan evt prøve at sprøjte med "chok" det dræber de sataner og kan måske hjælpe dit problem af vejen, kan købes i foderstofforretninger og er meget effektivt. tar både fluer og andre insekter, og virkningen holder ca 1 måned.
Helt enig med sluppermand, CHOK er utroligt effektivt og tager alle kryb og insekter i huset.
Der er en grund til at optiske detektore er udgået. Jeg ved at TDC har smidt en del penge efter fejl alarmer grundet kryb og kravl i optiske brand meldere.
Du skal passe lidt på med at skille sådanne en ad. i nogle sidder der en radioaktiv kilde i. det er Alfa og derfor stækt ioniserende men gennemtrængnings evnen er ringe.

Jacob
Jeg kan se at det er kendt problem man kan undres undres over hvordan et sådanne produkt kan godkendes
Jeg bliver nok nød til at udskifte alarmerne til en anden type som ikke er følsom over for småkravl
Det der med gift på spraydåse kan da hjælpe her og nu men er ikke en holdbar løsning på sigt.
Og nej der er ikke nogle radioaktive "ting og sager" i denne type alarm så havde jeg holdt "kløerne" væk.
Jeg ved godt at der findes alarm typer der indeholder diverse "ting og sager"  men de er sædvanligvis mærket med advarsler. 

Men ellers tak for input.
TON
Annonce
Hvis den har været lukkket i to år, skulle du måske prøve at udlufte den, og lad bare vandet når det når op løbe lidt.
Skrevet af TON på 14 dec 2009 17:14
Jeg kan se at det er kendt problem man kan undres undres over hvordan et sådanne produkt kan godkendes
Jeg bliver nok nød til at udskifte alarmerne til en anden type som ikke er følsom over for småkravl
Det der med gift på spraydåse kan da hjælpe her og nu men er ikke en holdbar løsning på sigt.
Og nej der er ikke nogle radioaktive "ting og sager" i denne type alarm så havde jeg holdt "kløerne" væk.
Jeg ved godt at der findes alarm typer der indeholder diverse "ting og sager"  men de er sædvanligvis mærket med advarsler. 

Men ellers tak for input.
TON

det hedder en ION detektor det du skal købe.
der behøves ikke være advarsel på yderkassen selv om den indeholder en radioaktiv alfa kilde. den sidder somregl når man piller skjoldet af.

Jacob
Skrevet af Håndværkeren på 14 dec 2009 17:56
Hvis den har været lukkket i to år, skulle du måske prøve at udlufte den, og lad bare vandet når det når op løbe lidt.
Jeg ved faktisk ikke hvordan mit indlæg på en helt anden tråd er havnet her

Jeg troede blot, at du var blevet søvnig!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis