Brandalarmer/ederkopper

Hej
Jeg har fået et lidt iriterende problem omkring de brandalarmer som man idag skal installere når man ombygger/renoverer sit hus og som følge deraf skal have en byggetilladelse.
Af byggetilladelsen fremgår det at der skal installeres godkendte brandalarmer med extern/intern strømforsyning (230v / 9 v batteri eller lign.)
Jeg har derfor installeret 3 stk. L Protect optisk røgalarm (som er godkendt i henhold til bygningsreglementet) med back-up batteri, alle sammenkoblede således at gå en alarm igang starter alle med en infanalsk larm!-----------så langt så godt.
Edderkoppeyngel??
De syntes at der er alle tiders sted at opholde sig nemlig inde i det optiske kammer i brandalarmen med der resultat at alarmen starter i tide og utide til trods for at det støvsuges ofte omkring alarmerne lige lidt hjælper det.
(har adskildt en for at se hvad problemer er : et lille fint væv + et stk. edderkop mindre en 1,5mm er skyld alarmen )
Der er godt nok iriterende klokken meget sent om natten at blive vække på grund af det kryb
Har overvejet at skifte til et andet system ; de var ellers dyre nok

Er der nogle der er har god ide?
TON
Hej Jeg har fået et lidt iriterende problem... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jacob Antenne på 13 dec 2009 18:16
Der er en grund til at optiske detektore er udgået. Jeg ved at TDC har smidt en del penge efter fejl alarmer grundet kryb og kravl i optiske brand meldere.
Du skal passe lidt på med at skille sådanne en ad. i nogle sidder der en radioaktiv kilde i. det er Alfa og derfor stækt ioniserende men gennemtrængnings evnen er ringe.

Det er nu lige omvendt, det er en ion-detektor der er radioaktiv, og på vej ud af markedet.
Esmi, der er en stor producent af brandvarsling, har faktisk kun optisk, termo og multidetektore i deres sortiment.


Venlig hilsen
Kris
Skrevet af krisserkt på 16 dec 2009 20:20

Det er nu lige omvendt, det er en ion-detektor der er radioaktiv, og på vej ud af markedet.
Esmi, der er en stor producent af brandvarsling, har faktisk kun optisk, termo og multidetektore i deres sortiment.

OK. godtaget.
det med hvad der er på vej ud er så varierende. Siemens laver vist ikke optiske men nogle som er en vider udvikling af ion detektore.


Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis