sprunget vandflange

Jeg kørte i dag og motoren var ca70-80 g varm og så sprang der en vandflange og motoren blev 90-100 g inden jeg fik slukket bilen. Der løb vand ud jeg håber at motoren kan holde til det da jeg slukkede den hurtig da det dampede ud af motorrummet. Det er en passat fra 91 1,8 motor.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver vandFlange. Hvad mener du med det? Eller mener du vandSlange?
Hvis det er en slange, er der ikke andet at gøre, end at skifte til en ny og se, hvad der sker, men det lyder ikke specielt farligt, det du skriver.
En fidus i en sådan situation, er at tage trykdækslet af, vikle tape om bruddet, hælde vand på igen og undlade at sætte dækslet på, eller i hvert fald kun i første hak, altså uden det kan skabe tryk. På den måde kan man luske hjem, idet man dog skal være meget obs på temperaturen.

Med venlig hilsen
ktm

Det er en plastik stus der sprang og det er en sygedom der er på vw håber ikke topstykket er gået
Tag nu ikke sorgerne på forskud.

Med venlig hilsen
ktm

hvis bare den ikke er kommet over 110 grader i mere end et par sek , er der ikke stor chance for at der er sket skade , så en ny studs , så burde den køre igen , har selv været ude for det et par gange , også ved en vw
Så er den skiftet og jeg fik mortoren til at blive drift varm og blæseren startede som den skal, jeg kom til at tænke på at den ikke kørte i går da vandet løb væk så den har nok ikke været mere end 100 grader.
Annonce
varmemåleren sider i blokken og viser temperaturen i denne
blæserkontakten sider i din køler , og er afhængig af vandtemperaturen , så er der ikke ret meget vand på , kommer der heller ikke noget varme til den , og så starter blæseren ikke
så de to ting kan du ikke regne med passer sammen medmindre der er vand nok på
men din motor kan godt klare op til 110-120 grader meget kortvarigt , så bare du får stoppet hurtigt er det sjældent at der sker skade på selve motoren
 Motoren holdt og køre stadig uden at bruge vand.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis