Hvor klager man??

Rikke S
Rikke S
67 4360
Jeg har siden starten af november ikke haft ordentlig varme på. Mit gasfyr blev tjekket af servicemand d. 5. november og han frasagde, at der var noget galt med fyret. Jeg har så haft dv. VVS´ere på sagen, -den seneste var værd at vente på... Der ER noget galt med fyret, -der kommer syremand osv. imorgen! Min VVS´er har lovet ikke at vige fra fyrservicemandens side før det er i orden.

Men jeg er fa... gal. Vi har prøvet alt og brugt rigtig mange VVS timer på at finde ud af, at det er fyret på trods af, at vi havde alm. service på det i september og hidkaldte dem i november, da problemet opstod!

Er der nogen, der ved hvor jeg går hen med det! Jeg føler godt nok, at det er et inkompetent gasfyrsfirma og spørgsmålet er, om jeg overhovedet kan skifte dem ud, når de har ordnet fejlen, som jeg sikkert kommer til at betale en bondegård for!

Rikke, -rigtig godt gal og træt af at have det koldt!

s3it

6 svar
 Følg tråden
Hej Rikke.
Du kan gå til forbruger Rådet med sådan en sag !

V.h.  Håndværkeren
Annonce
Annonce
håndværker ja hvis fyret ikke har garanti mere og måske er 10 år gammelt hvad skulle det så hjælpe? Hvis den pgl mand ikke har kunne finde fejl er det da beklageligt og frarådeligt at anvende det pgl firma. men næppe en sag for forbrugerklagenævnet.
I stedet bør det måske være en sag for den leverandør som har godkendt dem til at lave service på deres anlæg.
Desværre ser man mange platugler og andre amatører som kan det hele i deres salgstaler men i praksis kan de ikke slå et søm i en lort, uden at ødelægge ja den kender i jo..
Rnyboe
Rnyboe
31 8000
Det lyder rigtig irriterende.
Der findes en klageinstans der hedder ankenævnet for tekniske installationer, de behandler klager over vvs-arbejde udført for private.
Jeg ved ikke om det kan defineres som udført arbejde at undersøge et fejlbehæftet fyr uden at finde fejlen, men det kan man vel spørge nævnet om.

vh Rasmus

Ankenævnet for tekniske installationer
Rikke S
Rikke S Trådstarter
67 4360
Tak for jeres svar, jeg må igang med at kreere et brev til nævnte ankenævn!

Jeg ved ikke, om jeg kan finde en anden til at servicere fyret. det er et Milton fyr fra 2003 (vi overtog huset i 2004), så oldgammelt er det jo ikke men passe garantien er det jo sikkert!

Vores VVS´er ringede ellers til dem i fredags, men der ville de ikke komme, da det ikke var akut!! Så hvornår noget er akut, kan jeg sørme godt blive i tvivl om! Nu har jeg siden november kommet hjem med barn til 14 grader varmt hus. Jeg priser mig lykkelig for min brændeovn, den er desværre bare ikke selvkørende, når jeg er på arbejde!

Men ihvertfald endnu engang tak for svar, jeg hååååber sådan, at der er varme på, når jeg kommer hjem i dag. Men man tør kun håbe efter 5 uger :-)

Rikke

s3it

Annonce
Hej Rikke.
I forbindelse med dit varme problem, kan du godt få din brændeovn til at holde på varen noget længere. Når du har fyret op og fået temperaturen i hytten, så lige inden du går lægger du en 2-3 brunkuls briketter på og skruer lidt ned for luften. Du må ikke lukke den helt der skal være luft fra den sekundærer ventil.

V.h.  Håndværkeren
DangMan
DangMan
339 7100
Sluppermand: Ja der ernok for mange plat ugler i den branche. Mit problem var nok at service manden var for ihærdig, han mere eller mindre dødsdømte mit gasfyr..... om det så var for at sælge et nyt fyr til mig skulle vare usagt, menjeg fik lige en anden vvser til at kigge på det og vupti, så fejlede fyret faktisk ikke noget, det var bare kondens fra aftrækket der var løbet ned
Sten & stoffer styrer

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Ingen flow = ingen varme :-(
    Fyr og opvarmning (18 svar)
  2. Baxi PF50 - VVSeren kan ikke finde fejlen
    Fyr og opvarmning (24 svar)
  3. Gasfyr taber vandtryk
    Lav-Hus (5 svar)
  4. Udskiftning af gasfyret, men til hvilken slags??
    Fyr og opvarmning (23 svar)
  5. Defekt klimastyring, hvad så nu?
    Fyr og opvarmning (6 svar)
  6. gasfyr kører konstant..?
    Fyr og opvarmning (9 svar)
  7. Gasfyr taber tryk
    Fyr og opvarmning (14 svar)
  8. vaske/tørremaskine bliver for varm
    Hårde hvidevarer (2 svar)
  9. Bosch gasfyr nyt print
    Fyr og opvarmning (10 svar)
  10. Hvilket gasfyr og hvorfor
    Lav-Hus (29 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også