Fugt i vinduer

Hejsa

Vi har det store problem at vores vinduer hele tiden er fyldt med fugt, det er ikke bare fugt men så maget at vi må åbne vores vinduer og bruge en vindues svaber og skrave vandet af.
Vi har en luftfugthed inde på ca 54% til 60%  og nå vi tørre tøj er det kun ude på lokummet med et vindue åben eller udsugning køre.
Vi lufter ud 2 3 gange hver dag så det kan vel heller ikke være det.

Jeg har tænkt på at købe

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...p=&n=30100

men ved ikke om det er en god ide
Hejsa Vi har det store problem at vores vinduer... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
gerneralt problem med velfac konstruktion se mere om velfac dug og kondens probemmer på www.lortevelfacvindue.dk, nb. det er skræmmene at de video som er kritisk over for velfac på youtube blive unlisted... stof til efter tanke.
Det er lidt synd, at Jakob6060 bare smider kopi af sådanne bemærkninger rundt flere forskellige steder i foraet, uden at have andet end et link, hvor i hvert fald de første billeder viser en termorude, hvor det helt klart ses, at der er en meget høj relativ luftfugtighed indendøre, da fugten jo er langt op ad ruden, og så er det jo lige meget hvordan karmen er udført.

Det må dog nok erkendes, at især Velfac's lidt ældre produkter ikke ikke har den bedste isoleringsværdi langs kanterne, men forskellene til andre proddukter er så minimale, at årsagen skal findes andre steder, og her er erfaringen at ventilation og brugeradfærd iøvrigt spiller en stor rolle.

Se forøvrigt Gaxi's indlæg her hvor Jakob6060 også har været i gang lige foran:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af...j/1#209508
Jamen tillad mig at svar igen, Det sjove er at vi har mellem 32-47% fugtighed fra sep til april så det skulle ikke være problemmet, og vi har flere rum op 1 salen hvor der både er velux tagvinduer og velfac vinduer i samme rum hvor kun velfac vinduet duger og kondensere.

Som du skriver er ventillation og brugeradfærd en stor del JA med ikke i dette tilfældet for med Velfac´s 200/400 skal vinduet stå åben døgnet rundt i de kolde perioder. som jeg også beskriver på min side, og som utallige andre ejere af velfac 200/400 vinduer også oplever. hjælper udluftning ikke da dug og kondens kommer igen efter 10 til 15 min i de kolde perioder.

Det samme gælder velfac nye 200i/400i serie de kan heller ikke overholde div. bygning regl krav.

http://ing.dk/artikel/110028-byggestyrelsen-blaeser-paa-anbefalinger-om-kondenskrav-til-vinduer

Uden andet end et link
Prøv lige at læse hele indlægget !
Jeg siger ikke at Velfacprodukterne er problemfrie, men det giver for mig stof til eftertanke, at landets mest solgte vinduesprodukt, er monteret uden disse problemer i en hel del andre bygninger.
Det kan du have ret i, jeg vil så vende det om og sige det måtte give mere stof til eftertanke den anden vej omkring at der er en hel del bygninger det gælder både nye, gamle og renoveret huse, i et eller flere plan samt lejligheds ejendomme hvor der er problemmer med dug/kondens med velfac vinduer og dører og at der er sådan en kraftig kritik af velfac, og de ikke vil høre på den.

For der er som regl ikke røg uden ild.

Eks. rationel eller velux som også er produkter fra vg er der jo ingen kritik af og de fejler heller intet.

Jeg syntes det er syndt Velfac ikke ved stå ved de har lavet noget l*rt, og kommer videre.
Jeg ser lignede problemer med andre fabrikater også, bl.a. har jeg udført en del målinger i et hus, hvor der dannedes flere cm is på indvendig side, og det var ikke et Velfac produkt der var tale om.
orla prøv at læs engang mere hva jeg skrev, jeg har ikke sagt noget om man skal køle ned inden udluftning, men jeg siger man skal skruge ned når man åbner vinduerne ikke andet. læs lidt mere inden du skyder.... go vind med undersøgelserne af dine huse :-O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis