Gokart med Puch motor?

Hejsa, ville gerne høre om det måske ville være muligt og om der var eventuelle idéer til hvordan man skulle lave en gokart med en Puch maxi motor med 2 gear som ikke nødvendigvis koster alverden. Det kunne være sjovt og en udfordring at lave noget ud af den gamle Puch jeg har. Kom bare med en masse idéer og råd og tips og alt muligt, så ville det være godt

Mvh. Dennis
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dennis.
Jeg kan sagtens følge dig, men en Maxi motor er for lille til sådan et køretøj, så sælg den hellere og find en plæneklipper motor, der er lidt flere MULLER i
Hej Dennis,

Da jeg for flere år siden gik på teknisk skole, var der en som altid lavede sjove ting.. Bl.a. lavede han en "gocart" men udformet som en "lastbiltrækker" med førehus og det hele.. Som motor havde han brugt en MZ 150ccm som var monteret over bagakslen..

Det var dælme en vild sag, og sådan en motor burde ikke koste alverden.. Det som jo også hjælper lidt, er at det var en to-takts motor, så den kunne tage nogen omdrejninger, modsat en 4-takt plæneklipper/havefræser motor..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej Kamp.
Næh hvis knægten ellers er lidt fingernem kan han da godt bruge en mz motor, de sælges i brugt tilstand for en lille tudse. Og hvorfor nu den pris, jo selve MZ afdelingen hvor de lavede MZ -er af den type lukkede i 1996 og efterhånden er det svært at skaffe reservedele til de gamle maskiner, så må vi ty til brugte der så har fået et hak opad i prisen.
Jeg har en MZ TS 150 fra 1972 og den nye model MuZ ETZ Saxon Tour 301 fra 1996  med sidevogn.

V.h.  Håndværkeren

håndværkeren.

plændeklippermotor.!

er det en type fra cylinder klipper.!
men en rotorklippermotor den dur ikke til gocart
med mindre at man tilføre snekkedrev. hvor akslen føres ned og ud til siden.

puch maxi motor den kan sagtens trække en gocart hvis ikke er til fart.!

Hej H2H.
En plæneklipper motor skal være fra en cylinderklipper, ja det er rigtigt. Så skal der kun et par remskiver og en trykrulle til for at knægten er kørende.
En Maxi motor skal op i alt for mange omdr. for at kunne trække rigtigt, og der vil blive et problem med kølingen.
Annonce
håndværker det passer altså ikke. jeg har haft en gokart med maxi motor på og det gik forrygende, den skal bare ha en anden karburator og gearing så er der ingen problemer.
Sad motoren så på siden eller ? For det forstår jeg ikke rigtigt
ja den sad ved siden af sædet rykket lidt bagud så man ikke kom i nærheden af kæden.
Har også kørt gokart med Maxi motor. Har faktisk stadig gokarten men uden motor. Hvis du vil, kan du købe den. Der skal laves motorbeslag da de gamle blev fjernet pga motorskift som ikke blev til noget. Den trænger til en kærlig hånd. Der er affjedring bagpå iøvrigt.


nogen der ved hvor mange omdrejninger en 4T B&S motor kan tåle hvis for eksempel havetraktoren skal "tunes" lidt vh kel
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis