afløb i badeværelse

Vi købt en anden andel, hvor badeværelset kunne trænge til en tur. Badeværelset har fliser af nyere dato, men et ældre støbejernsafløb. Dette er sikkert ikke lovligt? Vi vil gerne rykke håndvasken og dens afløb og lægge nye fliser på gulvet. Vi har haft en håndværker til at se på det, og han siger at man kan forlænge afløbet til håndvasken og beholde det eksisterende afløb. Han foreslår også, at lægge nye fliser på de gamle og sætte en "krave" på afløbet så det hæves. Denne løsning vil være langt billigere  end at gøre det på den rigtige måde, med at installere et nyt afløb og vådrumsisolerer forfra. Underboen har også sænket loft med spots i badeværelset. Hvis det skal ned, vil det være dyrt at reetablerer. 
Så spørgsmålet er, er det helt sikkert ulovligt at lægge fliser på de eksisterende og ikke skifte afløbet?

På kommunens hjemmeside kan man læse følgende:

Renovering af wc- og baderum eller udskiftning af belægninger på gulv og vægge i wc- og baderum

Forudsat at wc- og baderummet er lovligt/godkendt kan f.eks. fliser på gulv og vægge skiftes til andre fliser uden at det kræver godkendelse herfra.

Skal man være et dumt svin og kræve gulvet og afløbet lovligt gjort? altså kræve at sælger betaler for det? Hvis det altså er ulovligt.




4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor mener du at et støbejernsafløb er ulovligt?

Med venlig hilsen
ktm

 

Det ved jeg egentlig ikke.....Vi lavede badeværelse i vores gamle lejlighed. Der fjernede vi et terazzogulv og lagde fliser. Det krævede ihvertfald et nyt afløb med smøremembran. Jeg går ud fra at den tidligere ejer, har fjernet terazzogulvet uden at skifte afløbet. Eller lagt fliser på terezzogulvet og brugt det gamle afløb, hvilket jeg også mener er ulovligt.
det er skam ikke ulovligt, da der ikke er lavet væsentlige ændringer, og så længe det ikke fejler noget så er det kun kosmetisk at skifte det til et nyt.
I etageejendomme er det IKKE lovligt at lægge en forhøjer ramme på eksisterende gulv.

Smut en tur forbi teknisk forvaltning i din kommune og tal med dem, så har du et 100 % svar

Nu kan jeg se det er Frederiksberg kommune (du skal på Rådhuset), de er nogle at de skrappeste med krav.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis