Kan nogle hjælpe

Har lige et spørgsmål Ang. en håndværker der skulle sætte glasvæv op, altså dampe tapet, fuldspartle, og opsætte glasvævet, ikke male kun opsætte det. Glasvævet der er opsat ser frygtelig ud, det er skåret af så det gaber ved alle fodpaneler, de steder hvor glasvævet er skåret forkert er der også brugt masse fugemasse i alle hjørner er der lagt store silikone fuger samt rundt om alle døre og vinduer er der silikone fuger op til 2 cm brede, de er tilmed vinde og skæve, det vil være umuligt at male en lige kant de steder, kontakter sidder løse, manglende glasvæv ved kontakter. Der er tilmed ikke fuldspartlet som aftalt, så glasvævet hæfter ikke flere steder. Det kan man ikke leve med, det skal bare laves om. Må man holde pengene tilbage til at hyre andre håndværker så de kan lave det om, eller hvad gør jeg lige. Har prøvet at snakke med håndværkeren, men han syntes at det er sådan man sætter glasvæv op. Håber at nogle ved hvad man gør i denne situation. Ps. Må man advare andre mod sådanne fusker firmaer på nettet, ved at skrive deres navn?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt klart ikke i orden, giv ham en skiftlig reklamation på arbejdet med en tidsfrist for udbedring af arbejdet, og forsklar heri at betalingen ikke vil falde før disse krav er udbedret.

Virker det ikke, så kontakt en advokat som kan kører en syn og skøn sag mod manden.

Har du ikke betalt ham noget endnu, så gør det for guds skyld ikke før han har rettet fejlene.
Hej Koludabyg
Tak for dit svar, Vi havde tænkt os at betale det halve, for at vise betalingsvilje, da det absolut ikke er for at spare penge.
Da vi har påpeget nogle fejl blev håndværkeren meget ubehaglig, og ville ikke rette fejlen da han ikke mente at der var noget galt med hans arbejde, vi føler os meget utrygge i hans selskab, kan vi forlange at han sender en anden håndværker der er uddannet maler, da han efter arbejdet selv indrømmede at han ikke er udlært maler?
Mvh
Jimmy
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Jimmy

Nej, i kan ikke forlange at han sender en anden til at udføre arbejde, men at manden benytter SILIKONE viser klart at han ikke er uddannet maler, det er også okay at man laver noget man ikke har uddannelse i, men derfor skal man altså stadig kunne levere et stykke arbejde, som en faglært ville have udført, hvis man tager nogenlunde samme betaling.

Jeg ville som sagt IKKE betale alt for meget, da det jo kan være rimeligt beskosteligt at udbedre alt det du skriver der.

Kontakt evt. en lokal maler, for et få en pris for udbedring af hans arbejde, og udbetalt så entreprisens sum - dette beløb.
Hej igen

Jeg mener at jeg skal betalt en pris som svare til en uddannet maler 27000 for et væreles på 9 kvadrat meter og et på 10 kvadrat meter der er kun 3 vægge på værelserne da der er skabe på en hel væg på hver værelse, han satte rustik lofter op på begge værelser, så i prisen er der sat 21 kvadrat meter rustik lofter op ialt.
Kan jeg trække pengene fra de 27000 til en lokal uddannet maler for at gøre det om, og så udbetale de resterende til den første håndværker.
Mvh
Jimmy
Nej, kun hvis han efter flere skriftligt reklamationer ikke har udbedret dine klage punkter.
Han har ret til selv at udbedre disse fejl, og det skal have faktisk have flere chancer for, dette er hans rettigheder.

Hvis ikke du gør dette, kommer du bare til at betale begge håndværkere selv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Koludabyg

Øv øv Men han mener jo at han har udført et godt stykke arbejde, hvordan skal det så blive bedre, han evner jo ikke at lave det anderledes, desuden er jeg ikke tryk ved at han skal lave mere arbejde her, han er jo ikke særlig venligstillet mere.
Har jeg ikke andre muligheder?
Mvh
Jimmy
Næste gang du skal ha lavet malerarbejde så ringer du lige til mig, så slipper du for de klamhugger problemer :-)

www.holstedmalerfirma.dk

Jo, indgå et forlig med ham, eller skræm ham med paragraffer, hvis ikke han ved bedre.

Men hvis ham mener det er okay, er det jo nok ikke nemt at presse ham så meget i pris, at du kan få anden til at udbedre arbejdet for det beløb.
Hej Koludabyg

Ja jeg må prøve at skræmme ham med paragraffer, har overvejet at kontakte byggeriet ankenævn, måske de kan hjælpe med at skræmme ham.

Hej
holstedmaleren, gid det var så nemt at finde de regulere håndværker, men man kan jo ikke se folk længere end til tænderne :-).

Håber jeg for løst problemet, vil gerne bevare julefreden i familien, vi har spæret det halve af huset af på grund af dette projekt, vil gerne have hele huset tilbage, inden jul.

Men tusind tak for jeres hjælp og støtte, kan i have en god jul
Mvh
Jimmy
Hej holstedmaleren
Skal da tænke på dig næste gang jeg skal have lavet et ordentlig stykke arbejde, måske vi kan blive enig :-))
Mvh
Jimmy
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også